Help ons de maanden door met zakjes jus!!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Schreurs - WaarBenJij.nu Help ons de maanden door met zakjes jus!!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Schreurs - WaarBenJij.nu

Help ons de maanden door met zakjes jus!!!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inge

26 Augustus 2008 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal...

Dit is een noodoproep, echt waar.....
Wij hebben dringend behoefte aan de lekkere Nederlandse jus die we zo heerlijk over onze Surinaamse aardappelen heen kunnen gieten!!!

Het gaat dan om die fijne, platte zakjes juspoeder waar je alleen nog maar een beetje kokend water doorheen hoeft te gooien en klaar is Kees!!!

De afgelopen weken zijn wij stad en land af geweest op zoek hiernaar. Bij elke winkel hebben we een uitgebreid verslag gedaan of althans geprobeerd te maken van ten eerste wat jus nu eigenlijk is, ten tweede waarvoor het dient en ten derde waarom wij dit zo dringend nodig hebben.. Nou het antwoord leek ons heel simpel.. omdat de aardappelen van hier zonder jus niet te eten zijn en je eerst drie liter water nodig hebt om ze weg te kunnen spoelen.
De mensen uit de winkel wilde ons best wel helpen, maar snapte er geen jota van en verklaarde ons geloof ik een beetje voor gek.... We hebben onze zoektocht dan ook maar gestaakt en doen nu een beroep op de lieve achterblijvers in Nederland.

aangezien jullie het vast niet op jullie geweten willen hebben dat ik alleen maar junkfood kan eten en als een tientonner terug kom vraag ik bij deze heel erg lief of jullie een zakje jus willen opsturen, hahaha. Moet er eigenlijk zelf wel heel hard om lachen nu ik dit lees, maar het is echt serieus.............

Nou lieverds.. ik zie de post wel tegemoet komen oke?? hahahahahahahahahahahaha

Jullie zijn schatten!!

liefs en een kus van mij











  • 26 Augustus 2008 - 07:29

    Moo & Co :

    Geen jus over deaardappels?? dat kan niet he!! dan mis je echt wat! lekker aardappels in een badje van jus...hhmm echt lekker:) Ga zo toch boodschappen doen dus zal aan u denken!
    Dikke kus van ons!

  • 26 Augustus 2008 - 08:54

    Janet:

    hahahaha inge nou uhhh ik was je toch al aan het schrijven,dus kan de jus gelijk mee...grijnzzz.dalijk kun je het hele jaar vooruit lollol;-)

  • 26 Augustus 2008 - 10:56

    ZUS:

    En nog bedelen ook...staat je netjes zus, en dan die manipulatie...ik citeer: aangezien jullie het vast niet op je geweten willen hebben dat.... foei foei...Alles buiten jezelf leggen, kan merken dat je in de psychiatrie wat opgepikt hebt haha Wie moest er hier perse naar Suriname?! Nou?!
    Dan eet je maar droge aardappelen.. haha

    Nee hoor schat, we zullen jullie bedolven onder de jus...maffe meiden, als je vlees bakt en je doet er wat water en evt wat boter bij heb je ook jus.. basis principe van koken.. tss

    hahaha jus opsturen, mag dat eigenlijk wel ivm gekke koeien ziekte en aanverwante dingen enzo??????

    Hey succes met je eerste nachtdienstjes!!

    Dikke kus!

  • 26 Augustus 2008 - 10:59

    ZUS:

    Ohja...en effe terug komend op dat tien-tonnerverhaal...weet je wel hoe vet jus is?! :-) beter eet je je aardappelen droog..tss ook nog op Amarum gewerkt, niks blijven hangen zeker?! hahahaha

  • 26 Augustus 2008 - 11:59

    Anouk:

    he wijffie, alles goed?? zal eens zien wat ik voor je kan doen. zal wel moeten lukken aangezien ik bij de super werk, hihihihi. maar ehm, zakjes jus he, met uitjes, zonder uitjes. weet je wel hoeveel soorten zakjes jus we hebben. whaahaahaa. groetjes anouk

  • 26 Augustus 2008 - 13:33

    Mama:

    Zie je wel ik heb toch iets fout gedaan, ik had je naar de huishoudschool toe moeten sturen, daar had je wel geleerd om jus te maken. Ben het helemaal met je zus eens, klontje boter een beetje bruin laten worden, water erbij en voor de variatie een fijn gesnipperd uitje, evt scheutje ketjap of schepje mosterd of ga zo maar door. Wie had dat nog gedacht dat zo,n wereldmeid nog oerhollandse kookles zou krijgen ha ha. Schitterend om deze tegenstelling te lezen, op hoogstaand niveau improfiseren in het ziekenhuis en daar genoegen mee nemen maar droge aardappelen smeuig maken nee dat kunnen ze toch echt niet!! Geeft niet hoor kind, doe gerust een belletje en ik sta je met raad en daad bij. ahum is eigenlijk dat potje zuurkool gelukt? waarschijnlijk veeeel te droog.


  • 26 Augustus 2008 - 14:37

    Leo:

    Als ik zo de eerdere berichten van je lees zijn er volgens mij beesten zat daar om jus van te maken.
    Zal ik je wat recepten mailen?

    Groeten Leo iz

  • 27 Augustus 2008 - 14:00

    Minet:

    Jij bent qua kleur wel precies het midden he? De laatste keer dat we elkaar zagen hielden we elkaar overeind na een "wilde"avond. Doen we dat een keer over als je terug bent? Met de jus komt het wel goed denk ik, maar je kan het toch ook zelf maken..? Ik neem aan dat je geen stamppotten eet in die hitte. Braadt een stuk kip, dan heb je de lekkerste jus! Kus Minet

  • 27 Augustus 2008 - 14:05

    Parnieeeeee:

    INGE SCHREUSRS! Wil je nou heel erg gauw ophouden jij JUS-verslaafde! Al dat lekkere eten in Suriname en jij durft naar Jus te vragen :P
    Bedoel je dan die light-jus?? Die Sonja aanraadt?? hahahah

  • 27 Augustus 2008 - 17:51

    Ellen:

    Instant jus????

    Moeten we zeker straks ook nog instant drop, instant pindakaas, instant hagelslag, ect ect ect opsturen. Scheutje water even roeren en klaar....... tja klingt lekker makkelijk, maar in welk schap van de supermarkt vind ik dat nou he.

    Nou nichie ik ga mijn best voor je doen, tot die tijd misschien aardappelpuree?
    (of ehhe moet ik dan ook instant melk opsturen.)

    Happy greetzzz, Ellen
    (natuurlijk ook van john, nick en kirsten.)

  • 27 Augustus 2008 - 19:41

    Janet:


    hahaha ellen is het zuur als het aankomt grijnzzz;-)

    van je vriendinnen moet je het hebben inge willen je zure melk geven hahaha...

  • 28 Augustus 2008 - 08:58

    ZUS:

    Haha effe voor Janet:...bovenstaande Ellen is onze tante, niet de Ellen die jij ook kent...haha

  • 28 Augustus 2008 - 10:24

    Janet:

    owwww hahaha oeps dianne dank je *schaam*

  • 28 Augustus 2008 - 20:53

    Mama:

    Hai inkie winkie,
    Wij zijn net weer terug van Oma en van haar moest ik jou via de blog de groeten doen, dus bij deze de groetjes van Oma.
    Ik wens je prettige nachtdiensten met heel veel prachtige babietjes, ook weer niet te veel want je moet nog wel het overzicht kunnen bewaren.
    Slaap lekker overdag,ik hoop dat je in je kamer weer kunt genieten van een verkoelend briesje. m.a.w ik hoop dat je weer stroom hebt. Het kan toch niet zo zijn dat je in je bed kunt zwemmen, daar hebben ze badjes voor uitgevonden! misschien kun je het energie bedrijf nog aanklagen!!! ha ha, resultaat schat ik in met een nul,nul.

  • 28 Augustus 2008 - 20:57

    Mama:

    oeps vergeten om de kusjes er bij te zetten,nou bij deze dan de dubbele. =xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx=

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Hallo Allemaal!! Bij deze mijn lang beloofde blog die ik heb aangemaakt voor mijn verblijf in Suriname. Op 9 augustus zal ik mijn vetrouwde kikkerlandje verlaten om voor drie maanden stage te gaan lopen op de verloskamers in het Academisch ziekenhuis in Paramaribo voor mijn opleiding tot verloskundige. Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van alle belevenissen! Laat gerust berichtjes achter,want dan voel ik mij iets minder alleen haha!! Liefs Inge Oja ik zal nog even mijn postadres achterlaten. Stoelmanstraat 17 POB 1270 Paramaribo, Suriname

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 28476

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2008 - 12 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: