Afscheidsweekend voor Kimberly - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Schreurs - WaarBenJij.nu Afscheidsweekend voor Kimberly - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Schreurs - WaarBenJij.nu

Afscheidsweekend voor Kimberly

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inge

12 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

Dag allemaal,

Dit weekend hebben we onverwacht het afscheidweekend van/voor Kimberly gehouden. Kimberly is een meisje die bij de 'vaste' groep hoort en waar ik veel mee omging. Vanwege gezondheidsproblemen is zij genoodzaakt om veel eerder dan gepland terug te keren naar Nederland om daar op een fatsoenlijke manier behandeld te kunnen worden.
Ontzettend jammer want zonder Kimberly is de groep toch niet helemaal compleet!

Vrijdag hebben we bij haar thuis een etentje gehouden. Op het menu stonden overheerlijke pannenkoeken gepland die prima smaakte. Het was super gezellig en vrijwel iedereen was aanwezig. Daarnaast kwamen haar andere huisgenootjes (Moud en Selma) nog even die ik verder niet ken.
Na veel te hebben gekletst besloten we om die volgende dag nog 1 trip te gaan doen zodat Kim toch nog wat kon zien van Suriname. Zij besloot dolfijnen te willen kijken dus dat werd afgesproken. Tegen kwart voor twaalf ben ik weer naar huis toe gegaan met de meiden want Cynthia moest de volgende dag werken en ik moest zelf ook bijtijds weer op staan om richting Braamspunt te gaan.

De volgende dag (zaterdag) werd ik zoals afgesproken rond half negen door Alexndra wakker gemaakt. Na mij te hebben gedouched, aangekleed en mijn tas in te hebben gepakt voor de de trip, stond ook al snel de taxi met Kim en Martijn voor de deur en vertrokken we richting Braamspunt.
Het was echt een super gezellige dag met zijn vieren en ik vond het een heel geslaagd afscheid voor Kim.
Eerst zijn we dolfijnen gaan kijken. De gids vond dat er niet niet zo heel veel waren. (hoewel het er al tien keer meer waren dan wat ik de vorige keer had gezien) en besloot ons eerst naar Braamspunt te gaan brengen zodat we later op de middag nog een tour konden maken met de boot om dolfijnen te zien.
Op het strand hebben we heerlijk gezwommen en geluierd. De zee was enorm sterk dus ik kon er niet al te ver in. Verder stond er veel wind. Hierdoor kon ik mij wel honderdduizend keer insmeren maar het had weinig zin en binnen no time was ik van top tot teen verbrand.
Om 14:00 uur hebben we de gids weer geroepen en zijn we weer verder gegaan met de boot om de dolfijnen te spotten. Dit was werkelijk super!! Ik heb dit keer zowaar hele dolfijnen gezien en niet alleen maar vinnetjes! Heb er ook een super filmpje van kunnen maken. Ik hoop dat ik hem op de blog kan zetten. Zo ja dan moeten jullie er echt even naar kijken want hij is super vet!!

Ondertussen kreeg ik toch wel behoorlijk wat last van mijn verbrande huid en heb ik ervoor gekozen om in de schaduw op de boot te gaan zitten met een heerlijk verkoelende, natte handdoek om mij heen.
Nadien zijn we weer doorgevaren met de boot naar Leonsberg, waar de taxi ons op kwam halen om weer naar huis toe te gaan.

Die avond ben ik nog even met Cynthia naar 'T Vat gegaan om wat te eten. Alex had geen zin om mee te gaan dus die bleef thuis.

Vandaag was het de dag van het daadwerkelijke afscheid. Met de hele groep hadden we ons om twaalf uur verzameld bij Kimberly en Martijn thuis om haar daar uit te zwaaien.
Het was wel gezellig, maar toch wat vreemd. Eigenlijk helemaal geen leuk afscheid, omdat zij zelf natuurlijk niet blij was om naar huis toe te gaan en het ook anders was dan dat het normaal gesproken hoort.
Uiteindelijk toch goed afscheid kunnen nemen en daarna weer op de fiets terug naar huis gegaan.

Ondertussen is het bij mij alweer half drie geweest. De meiden zijn gaan zwemmen bij Vos, maar dat leek mij niet zo'n goed idee aangezien ik al verbrand ben. Heb geen zin in een zonnesteek dus blijf lekker thuis. Ga zometeen fijn de cd's op zetten die ik van mijn zus en ouders heb gekregen en hoef heerlijk met niemand rekening te houden. Kan ook wel een lekker wezen om het rijk voor mijzelf te hebben!

Nou mensen ik ga maar weer eens wat doen.
hoop overigens dat jullie niet al te dronken zijn van de bokbierdag in Zutphen haha en anders geniet er van!!


Liefs en een dikke kuzzzz Inge

  • 12 Oktober 2008 - 19:50

    Mama:

    Hey lieve inkie winkie,
    wat een leuk gezellig weekend alleen de aanleiding ertoe is minder leuk. Jammer als je op deze manier Paramaribo en jullie moet verlaten, maar gezondheid gaat toch voor. Wij ( Dianne en ik ) hebben een super gezellige bokbier middag gehad. Een glas rosè erbij (ik houd niet van bokbier) verhoogt wel de lol op zo`n middag en we hebben gezellig staan kletsen met Ellen en anderen. Jammer dat jij er niet bij was. En jee wat een `zooi` op de markt en in de stad nadat de tapkranen werden dichtgedraait. Dianne heeft me weer veilig thuisgebracht, ik mocht van haar niet alleen naar huis op de fiets ha ha!! En nu is je zus nog even een afzakkertje aan het nemen.

    groetjes en kusjes.

  • 13 Oktober 2008 - 10:10

    Ellen:

    He meis!!

    wel vervelend hoor dat ze dan op die manier Suriname moet verlaten. Is toch met een ander gevoel dan wanneer je stage er gewoon opzit. Hoop dat ze goed behandeld kan worden en dat ze zich gauw weer beter voelt!!
    Je laatste 2 weken stage en dan lekker genieten van je vakantie! Voor je t weet sta je weer hier in je winterjas!! Maar geniet er nog ff van, en zo te zien en te lezen doe je dat ook!! Tja..bokbierdag...wat moeten we er van zeggen! Het was idd errug gezellie!! Stond met je moeder en je zus te kleppen de hele dag, erg gezellig. Beetje for old times sake gevoel zeg maar!Miste alleen jou en je vader er nog bij. Ik was zoals gewoonlijk natuurlijk niet dronken, alhoewel mn ene kant wel een beetje zwaarder werd dan de andere kant, je begrijpt m wel he?! En ik hoefde niet geruimd te worden van je moeder!!!hahaha, toch wel lieve moeder heb je hoor! Die kan je er nog eens bij hebben. Jij wil mij dan gelijk ruimen zeg maar...hahaha. Moeten gauw weer eens zon avond houden als je terug bent!! Dat heb ik wel echt gemist!! Verder gaat alles prima hier hoor. Misschien had je zus een beetje een zwaar hoofd vanmorgen...gni gni...Leuk trouwens dat je zovel schrijft de laatste tijd, je klinkt gewoon lekker als 'mijn' Inge, zoals ik je ken zeg maar. Lekker vrolijk en genietend van alles!!Goed zo!! Dikke kus van mij!

  • 13 Oktober 2008 - 15:22

    ZUS:

    Hey skattie!!!
    Hier je zus weer effe met natuurlijk een huge kater van de bokbier dag, oh wat was het gezellig zeg! Wat een bende in de stad. Mam en ik lekker aan de boemel, ik vond het bokbier wél lekker hoor!! Nog effe 2 glazen gescoord voor moeders, maar heb er ook al 1 gesloopt, laten vallen oeps..
    Gezellie met Ellen en Mike op de markt bij Camelot de middag doorgebracht. Ben 's avonds zelf nog effe terug geweest naar de stad, in de rij moeten staan bij Camelot..haha zo druk. Maar wel erg gezellig en idd helaas erg jammer dat jij er niet bij was!!! Dan was ut nog gezelliger geweest!
    Nou werkse skattie, dikke kus!

  • 13 Oktober 2008 - 20:56

    Janet:

    voel me vandaag erg zwak het lijkt wel zondag...ben enorm aan de race,al die verschillende soorten bier natuurlijk,ik kreeg ook nog een bokbiertje van iemand, ja die gaan zwaar...echt zoooo bang voor die kater vaochtend twee glazen water,toen knorvie,en yakult paar slokjes aa en het schoot nog niet op hahahaha...nou inge jij voelt je vast beter groetjes maar weer...

  • 14 Oktober 2008 - 01:54

    Sjoerd:

    Zit ik hier als nuchtere nachtdienst te typen tussen al die brakke vrouwen!
    Waar is toch die goeie ouwe tijd gebleven toen vrouwen alleen bier aan raakten om het voor de man neer te zetten? thihi

    Hoop dat je wat aftersun in huis hebt Inkie, lijkt me geen pretje.
    Wat gaaf dat jullie zo veel dolfijnen hebben gezien.
    Het is jammer dat jullie niet de kans krijgen om gezamenlijk de trip af te maken. Kan me voorstellen dat je daar in het verre Suriname elkaar nodig hebt, nog meer dan hier en dan is het zuur als iemand eerder terug moet. Voor jou schiet de tijd ook alweer op, nog een maandje als ik me niet vergis en die is zo voorbij.
    Leuk om te lezen dat je veel onderneemt om wat te zien, op te steken van de cultuur, natuur e.d.
    Kan helaas het filmpje nog niet kijken omdat die sukkels van GGNet automatisering ervoor hebben gezorgd dat de afspeelkwaliteit net zo slecht is als het personeelsbeleid...
    Ja het natrappen begint al hehehe!!!
    Heel veel plezier nog topper en we blijven je volgen!!

    groeten van Sjoerd en een op dit moment slapende Helen, althans dat vermoed ik.

  • 14 Oktober 2008 - 10:09

    Vaders:

    he, dat ik nu de bokbierdag heb moeten missen. Da's toch errruuugg jammer. Ik moest naar Keulen naar de intermot, een hele vervelende motorbeurs. De grootste van Europa. Maar ja, het was een "redelijk" alternatief voor de bokbierdag.
    Jammer om afscheid te moeten nemen van iemand uit je groep. En vooral op deze manier, maar je doet er weinig aan. Goed dat jullie toch nog naar de Flippers zijn geweest. Aan alle foto's te zien is het weer een spectaculaire dag geweest. Blij dat jullie naast de stagedruk ook kunnen genieten van het land, de cultuur en de gebruiken. En inderdaad het aftellen is begonnen v.w.b. de stage. Nog goed twee weekjes en de stage zit erop. Daarna nog twee weekjes vakantie, dus neem die tijd om geheel te genieten en je alvast voor te bereiden op je terugkeer naar ons Kikkerlandje.
    Kusjes

  • 14 Oktober 2008 - 11:08

    Esther:

    Haaai meissie!
    Wat jammer om op zo'n manier afscheid te moeten nemen van iemand uit je groep! Maar je kunt er nu eenmaal niks aan doen.. Toch fijn dat jullie er zo'n leuk afscheidsfeest van hebben gemaakt!

    Ik ben niet bij de bokbierdag geweest... Afgelopen zaterdag was hier een groot feest in de buurt (dat door Jong Gelre is georganiseerd), op zondag moest daar de hele bende worden opgeruimd.. Daarna lekker brak wezen zijn.. Moet ook gebeuren haha :)

    Zeg meis, succes nog met de laatste weekjes stage! Maak een mooi eind aan je avontuur & geniet ervan! Over een maandje (ofzo) ben je van harte uitgenodigd in MIJN huisje hihoi, daaaaaaaaaaaaaag!
    Liefs Esther

  • 14 Oktober 2008 - 12:18

    ZUS:

    Haha Inge, het is maar goed dat papa de bokbierdag heeft gemist, die had geheid ruzie daar gekregen met al zn clientele...hahaha

  • 14 Oktober 2008 - 22:27

    Sjoerd:

    Beste Jan,
    wat vervelend voor je dat je langs al die klotemotoren hebt moeten lopen en dat je waarschijnlijk ook overal erg goed hebt moeten kijken hoeveel cc ze hebben en hoeveel pk... En dan kom je er achter dat dit ook nog de grootste is van Europa...ppfffff Heb het ernstig met je te doen. Maar zie er ook weer het goede van in nl dat je daarna ook nog naar Mannheim had gekund voor een oldtimerbeurs op motorgebied, die heb je dan gelukkig gemist!!
    Sorry Inge, zit via jouw site gewoon jouw vader bij te staan omdat ie het zo hard nodig heeft.

    Het beste alle twee dan maar!!

    Sjoerd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Hallo Allemaal!! Bij deze mijn lang beloofde blog die ik heb aangemaakt voor mijn verblijf in Suriname. Op 9 augustus zal ik mijn vetrouwde kikkerlandje verlaten om voor drie maanden stage te gaan lopen op de verloskamers in het Academisch ziekenhuis in Paramaribo voor mijn opleiding tot verloskundige. Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van alle belevenissen! Laat gerust berichtjes achter,want dan voel ik mij iets minder alleen haha!! Liefs Inge Oja ik zal nog even mijn postadres achterlaten. Stoelmanstraat 17 POB 1270 Paramaribo, Suriname

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 28485

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2008 - 12 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: