Dag lief kleintje....... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Schreurs - WaarBenJij.nu Dag lief kleintje....... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Schreurs - WaarBenJij.nu

Dag lief kleintje.......

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inge

29 Augustus 2008 | Suriname, Paramaribo

Nog zo jong en veel te vroeg opeens verstoord in je ontwikkeling omdat de natuur heeft besloten dat je nu wel lang genoeg in de baarmoeder hebt gezeten. Dat terwijl je nog graag een 2,5 maand van je warme nestje had willen genieten.
Nou ja warm was het wel, maar goed had je het allang niet meer.. Misschien heb je er stiekem zelf wel voor gekozen om geboren te worden....
Jij bent de enige die weet hoe oud je daadwerkelijk bent. Voor ons zal dat altijd een raadsel blijven.
En dan na een moeilijke, benauwde tocht kom je te voorschijn en laat je jezelf zien aan de buitenwereld. Ik vang je op...
Je vind het moeilijk daar te zijn en je doet je best.
Omdat je nog zo jong bent heb je een beetje hulp van buitenaf nodig omdat je zelfstandig nog niet echt op gang kunt komen. Je laat het over je heen gaan en kijkt met twee mooie oogjes wat rond.
Je blijft het ondanks onze hulp wat moeilijk houden en reageert niet zo actief als dat je waarschijnlijk wel zou willen. We besluiten je wat meer ondersteuning te geven en brengen je naar een lekker warm bedje op de couveuse afdeling.
Ook de weg daarnaar toe is voor jou een opgave. Je ademt duidelijk, maar het kost je de nodige inspanning.
Heel even heb je een blik kunnen werpen op je moeder waar je zo'n geschatte 6,5 maand in hebt mogen wonen. Je herkent haar aan de stem, maar je mag helaas niet bij haar blijven.
In de veronderstelling dat je je moeder weer terug gaat zien en je met veel liefde zal worden ontvangen in je nieuwe gezinnetje leg je je neer bij het feit dat je even in een ander bedje terecht komt en val je daarna al snel in slaap vanwege alle inspanningen die je hebt geleverd.
Ik kijk vanachter het glas naar je. Daar lig je dan als klein kindje in een grote couveuse. Je bent amper 1890 gram en 42 cm. lang. Ik vind dat je er wel tevreden ligt en dat je het voor je leeftijd best heel goed doet.
Je bent een dapper jongetje wat zich snel lijkt aan te passen aan de voor jouw nieuwe en vreemde wereld.
Helaas zullen je verwachtingen iets anders zijn dan dat je misschien wel had gehoopt.
Voor jou zal het toekomstige leven nog onzeker zijn. Wat jij niet weet maar ik wel, maar ik je niet kan vertellen omdat je nog te jong bent om het te kunnen begrijpen, is het feit dat jij niet meer terug zult keren naar je echte moeder, waar jij een paar uur geleden nog zo veilig woonde...
Je mamma heeft ervoor gekozen dat je bij haar niet gewenst bent en doet afstand van je.....
De onzekerheid voor jou begint nu al terwijl je pas een paar uur oud bent. Je moet vechten voor en veel inspanningen leveren om groot genoeg te worden en wanneer die tijd zover is, is het nog maar de vraag waar je dan terecht zult komen. Misschien wel bij een heel lief gezin waar je alle liefde van de wereld zult krijgen maar misschien ook wel in een tehuis waar je het een stuk minder prettig zult hebben.
Met die wetenschap moet ik afscheid van je nemen, lief kleintje...
Ik vind het een moeilijke opgave en zou je het liefste mee naar huis nemen..
Voor ik weg ga, kijk ik nog even om. Ik loop terug en geef je een knuffel en een kus.
Wat mij betreft ben je ontzettend welkom op de wereld en ik hoop dat je een lief, nieuw gezinnetje zult treffen waar je uit kunt groeien tot een geweldige grote jongen!
Je zult voor altijd in mijn gedachten blijven en zal je mooie gezichtje nooit vergeten..

Dag lief kleintje......

  • 29 Augustus 2008 - 12:27

    Minet:

    Zou je niet schrijfster worden als je straks ook verloskundige bent? Ik hou het niet droog hoor bij dit verhaal. Kus Minet (Bis!!!)

  • 29 Augustus 2008 - 13:29

    ZUS:

    Jezus Inge... ben dr stil van..
    Heel mooi geschreven... ontroerend.

    KUS

  • 29 Augustus 2008 - 15:01

    Parna:

    Tjonge.. verdrietig :( heb je het zelf wel droog kunnen houden toen je wegliep? Moeilijk hoor.. Maar ik weet zeker dat et kleintje jou liefde, zorg en warmte voor hem heeft aangevoelt.. Dat je dit hebt kunnen doen betekent opzich al heel veel denk ik..

  • 29 Augustus 2008 - 15:57

    Janet:

    ja ook ik weet niks te zeggen ,mooi geschreven en mooi verwoordt;-)

  • 29 Augustus 2008 - 22:53

    Mama:

    lieve schat,
    dit komt recht uit je hart en is niet even een mooi verhaaltje. Ik ben er trots op dat je mijn dochter bent. Ik weet zeker dat jij jou beroep altijd met heel veel gevoel zult uitvoeren.
    Ik heb verder even geen woorden, maar hoop dat dit kindje jou warmte en liefde heeft gevoeld.

    dikke kus mama.

  • 30 Augustus 2008 - 07:41

    Janet:

    nou inge een moeder die zoiets zegt doet toch ook wel wat,dat moet je vast goed doen;-)
    wens jou een hele fijne zaterdag toe,ik ga vanavond maar eens met je lieve zus op stap...
    groetjes janet.

  • 30 Augustus 2008 - 13:18

    Vaders:

    Ook vaders kennen emoties bij het lezen van je blog. Met tranen in de ogen van emotie, maar vooral van trots heb ik je belevenis gelezen. Jij geeft inzicht over je mensbeeld, de manier waarop jij in het leven staat en waarop jij je beroep aan het uitoefenen bent. Geweldig om dat mee te mogen maken. Ik kijk er echter niet vreemd van op. Dit beeld zien wij al jaren bij jou en bij je zus. Ik kan alleen maar heel trots zijn dat wij van zulke "meiden"hebben. Ga zo door, dikke kus

  • 30 Augustus 2008 - 16:34

    Bori:

    Dag Inge , waren alle hulp-en zorgverleners maar behept met zo'n warm hart en inzet !
    'k Wil ook wel zo'n zus(ter) erbij !!!!gr. Bori

  • 31 Augustus 2008 - 09:22

    Janet:

    raar eigenlijk ,dan lees je het nog een keer en nog eens,en elke keer denk je,ja idd waar komt zo'n klein weerloos kindje dan terecht?!en hoop je op een goed gezin..Maar als hij weer mee was gegaan naar huis was het ook niet prettig geweest...Een moeder die haar kind niet wenst,bakt er ook niks van ...hahaha komt inge ineens terug met een baby,humorrrrrr.
    ik ga weer even wat doen prettige dag vandaag en succes met ja die baby's...

  • 31 Augustus 2008 - 13:02

    Ellen:

    Hey Lieve meid,
    ben er echt even stil van en zit met tranen in mijn ogen hier op de bank je verhaal te lezen...echt heel lief ook van jou om dit op je blog te zetten. Op deze manier is iedereen di dit leest even ingedachten bij dat jochie en is er in elk geval al door menigeen met liefde aan hem gedacht. Je verhaal raakt me echt. Dat jij idd ook zulke dingen mee gaat maken in de toekomst en nu dus al meemaakt, dat besef ik nu pas, gek he? door zulke gebeurtenissen en door jou gedachten zo te lezen kan iedereen zien dat jij geboren bent voor dit beroep en iedereen die jou als verloskundige treft mag zich gelukkig prijzen met zon lieve schat die met zoveel liefde voor je kleintje zal zorgen!!Meis, ook ik ben weer supertrots op je!!Dikke kus van mij.

  • 31 Augustus 2008 - 13:11

    Ellen En Mike:

    ja en nou zitten wij hier samen te janken...!!!

  • 01 September 2008 - 19:28

    Suzanne:

    Heel mooi geschreven zeg. Geloof dat bijna niemand het droog heeft gehouden van dit verhaal. Wat kan het begin van een leventje je toch veel doen he en vooral als je weet wat er straks nog voor de kleine staat te gebeuren. Ja dan moet je toch ff flink slikken.

    Kus suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Hallo Allemaal!! Bij deze mijn lang beloofde blog die ik heb aangemaakt voor mijn verblijf in Suriname. Op 9 augustus zal ik mijn vetrouwde kikkerlandje verlaten om voor drie maanden stage te gaan lopen op de verloskamers in het Academisch ziekenhuis in Paramaribo voor mijn opleiding tot verloskundige. Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van alle belevenissen! Laat gerust berichtjes achter,want dan voel ik mij iets minder alleen haha!! Liefs Inge Oja ik zal nog even mijn postadres achterlaten. Stoelmanstraat 17 POB 1270 Paramaribo, Suriname

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 28481

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2008 - 12 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: