Een moeilijke week met kopzorgen.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Schreurs - WaarBenJij.nu Een moeilijke week met kopzorgen.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Schreurs - WaarBenJij.nu

Een moeilijke week met kopzorgen....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inge

03 September 2008 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Even niets van mij laten horen, waar ik heel bewust voor heb gekozen. Even geen zin om leuke verhalen te vertellen omdat ik die op het moment niet zie.
Even helemaal niets omdat mijn hoofd bij andere zaken is.

Zoals de titel het al zegt; Een moeilijke week met kopzorgen.

Een leuk weekend gehad, zoals jullie weten maar een verschrikkelijk begin van de week op stage.
Maandag heb ik op stage in een situatie gestaan die ik niemand zal gunnen en waarvan ik hoop dat mijn mede klasgenoten dit bespaard zal blijven en natuurlijk ook alle mamma's en pappa's die net hun kindje hebben gekregen.
Ik zou jullie graag over de situatie willen vertellen. Helaas is dit niet mogelijk via de blog.
Daarvoor is het te heftig en vanwege het feit dat er een aantal fouten zijn gemaakt kan ik dit niet openbaar vertellen, althans niet op die manier zoals het daadwerkelijk is verlopen. En als het dan niet op die manier kan, dan kies ik ervoor om het helemaal niet op de blog te schrijven.
Gelukkig heb ik heel veel steun gehad en nog steeds van het thuisfront. De mensen die ik op zulk soort momenten het hardste nodig heb.
Wat baal ik er dan van dat we 10.000 kilometer van elkaar verwijderd zitten en ik niet gewoon even thuis kan uithuilen....Dan maar over de skype, maar dat is toch anders!

Lieve mensen ik hoop dat jullie er begrip voor hebben dat ik jullie op dit moment niet kan laten meedelen in de situatie. Natuurlijk zijn pappa, mamma en Dianne volledig op de hoogte. Zij kunnen jullie het verhaal vertellen zoals het daadwerkelijk is gegaan. Ik vraag jullie dan wel om er discreet mee om te gaan! Dat is voor mij heel erg belangrijk.

Ondanks dat de week moeilijk is, blijf ik natuurlijk doorgaan en laat ik het er niet bij zitten.
Ook hier kom ik wel weer doorheen, maar het zal me nog wel een paar rusteloze nachten kosten. Gelukkig hoef ik nog maar twee dagen te werken en kan ik daarna weer even op adem komen.
Gisteren was wel een fijne dienst met een partus die goed is verlopen en die ik zelf heb mogen doen, maar toch stond ik met een dubbel gevoel op de afdeling en moest ik af en toe best wel even slikken.
Wat ik niet meer verwacht had, maar toch gebeurde was dat de arts naar mij toe kwam met de vraag om even na te praten over de situatie. Het is goed geweest dat ik dit heb gedaan. Hij heeft mij een nummer gegeven van een Nederlandse verloskundige die hier werkt. Hij gaf aan dat ik haar moest bellen en mee af moest spreken zodat ik in ieder geval hier in dit verre land iemand heb die begrijpt waar ik zo tegen aanloop in de verloskunde hier. Misschien is het wel een goed idee om met haar contact te gaan leggen, maar dat moet ik maar bekijken. Wie weet doe ik dat nog wel....

Ik wil jullie in ieder geval allemaal heel erg bedanken voor de lieve berichtjes die jullie schrijven. Zeker ook die van de blog van 'dag lief kleintje' Daar heb ik heel veel aan gehad.

Ik beloof dat ik de volgende keer weer een gezellig verhaal zal schrijven, maar ja helaas kan het niet altijd gezellig zijn en dat hoort er ook bij!

tot de volgende keer!!!

dikke kussss van mij....


  • 03 September 2008 - 14:30

    Janet:

    ha meissie..
    wat vervelend allemaal,maar je hoeft ook niet alles te vertellen,je familie is en blijft toch altyd het belangrijkste en alles wat er buiten hangt hoeft niet alles te weten.Mij heb je nu wel genoeg gezegt hoor,ik begrijp het wel..die blog heb je ook voor het plezier,en je sociale contacten te onderhouden,en dat doe je goed,en als je eventjes helemaal niks van je laat horen ,daar gaan wij echt niet dood aan;-)doe kalm aan en laat je niet zo opfokken,je doet het hartstikke goed,en nee idd het leven is niet altyd even makkelijk zeker niet als je voor een dubio staat,misschien wel goed als je die nerlandse even opbelt en er eventjes over praat,heb je er niet voldoende aan,heb je wel voldoende aan je ouders en je zus;-)hey meiske tot laterzz ,en probeer er uit te komen voor jezelf,al is dat makkelijk gezegt vanuit een veilig nederland,dat weet ik ook wel...heel veel liefs janet.

  • 03 September 2008 - 14:36

    MInet:

    Lieve Inge,
    Het moet echt wel erg geweest zijn, gezien je verhaal. Ik wens je dan ook alle sterkte met de verwerking. Je weet vanuit de psychiatrie dat veel steun van collega's onontbeerlijk kan zijn, na traumatische ervaringen, dus bagatelliseer het niet en blijf kwetsbaar. Niemand is perfect. Heel veel sterkte en bedenk dat ook deze ervaring hoe negatief ook, je straks maakt tot wie je wil zijn.
    Liefs

  • 03 September 2008 - 16:53

    Dayenne:

    Inge, veel sterkte gewenst, laat het een troost zijn dat veel mensen met je meeleven. Hou vol.
    Groetjes Dayenne

  • 03 September 2008 - 18:12

    Damaris:

    Lieve Inge,
    wens je heel veel sterkte, kom op meid!
    We denken aan je vanaf hier.

    Liefs Damaris en Henk

  • 03 September 2008 - 23:12

    Mama:

    zie je lieve schat sommige mensen hoeven geen details te weten om aan te kunnen voelen hoe een gebeurtenis veel impact op je kan hebben. Als moeder had ik je hier graag tegen willen behoeden, maar weet ook dat ik alles wat lelijk is niet bij je weg kan houden en dat zou ook niet goed zijn want dat zou jou de mogelijkheid ontnemen om je te vormen tot de mens die je uiteindelijk wordt. Dit is een ervaring die jij in je rugzak stopt en soms haal je hem eruit. Het maakt dat jij heel bewust met vergelijkbare situatie`s om zal gaan. daarnaast bemerk ik het grote cultuur verschil, onze belevingswereld cq gevoelswereld is niet te vergelijken met elkaar. Probeer het in dat licht te bekijken. Ja en wat die 10.000 km betreft voel ik net zo. Maar inkie winkie het kan nooit zo donker zijn of het wordt weer licht!!! en dan komen er weer heel veel leuke momenten.
    hey schatje we spreken elkaar weer, hele dikke kus van ons allemaal.

  • 04 September 2008 - 07:52

    Heey Lieverd:

    Heel erg verdrietig om te lezen dat iemand waar je om geeft heel ver weg zit en door een moeilijke tijd gaat :( Vind het erg dat ik zo goed als niks voor je kan betekenen. Weet wel dat ik aan je denk en wens je heel erg veel sterkte ermee :( Je komt hier doorheen dat is wat ik zeker weet, maar dit wil niet zeggen dat dit makkelijk zal zijn.. Hierdoor zul je wel een veel sterkere verloskundige worden als je klaar bent (ik weet dat je dit misschien helemaal niet wil horen, maar toch is het de waarheid). Hele dikke kus en knuffel van mij.

  • 04 September 2008 - 11:21

    Ellen:

    Hey meis, zoals Janet ookal zegt hoeven wij ook echt niet altijd te weten wat er precies is gebeurd. Door te lezen hoe erg jij erdoor van slag bent zegt voor mij genoeg, ken je natuurlijk ook al sinds je geboren bent... Ik denk dat het dan een goed idee is om idd die andere verloskundige te bellen. Zijn kan je misschien bepaald handvatten geven om hiermee om te leren gaan en dit te verwerken. Zij kent wrs als geen ander de culturele verschillen en hoe daarmee om te gaan. Bovendien is het fijn om hierover te kunnen praten met iemand. Wel heel fijn natuurlijk dat je je paps en mams en Dian hebt waar je je ei bij kwijt kan. Ik denk dat het fijn kan zijn om er ook met iemand over te praten waar je echt tegenover kan zitten en dat dat ook nog iemand is die onbevooroordeelt is. Ik hoop dat je er gauw doorheen bent. Denk er aan dat er ook vervelende situaties helaaaaas bij een leeerproces komen kijken. Zoals je moeder zegt, dat kan je af en toe misschien nog gebruiken. Denk eaan dat wij altijd in je blijven geloven!!Geloof ook in jezelf, dit gebeuren zal je alleen maar sterker maken ookal is het nu ontzettend klote dat die situatie zich voor heeft gedaan!! En het geeft toch niks dat je even een tijdje dan niks hebt laten horen!!Je schrijft dit ook voor jezelf en niet alleen voor ons. Het is voor mij in elk gval belangrijker dat jij je weer lekker in je vel voelt dan dat je dat niet zit maar wel elke dag een blogje hebt getypt!!!Lieve meid, zal hier 10000km bij je vandaan aan j denken en als je een keer wa kwijt wil dan mail je me maar en anders bel ik jou wel terug!!Denk goed aan jezelf, je bent daar ook om zelf beter te worden en veel te leren. Ik weet zeker dat je hier echt weer veel van hebt geleerd en hier als superverloskundige bij ons terug gaat komen. Mijn kindjes ga je in elk geval ooit halen toch?!!!! Een heeeeele dikke kus en knuffel van mij.

  • 04 September 2008 - 18:43

    ZUS:

    Hey lieverd,

    You've got mail.... dikke kus van je zus, en hou je haaks he! SMAK!!

  • 05 September 2008 - 10:14

    Jacco:

    Hoe klote het ook is, juist de hardste klappen maken je sterker. Je neemt het mee en wordt er een completer mens van.
    Hang in there. X

  • 05 September 2008 - 14:31

    ZUS:

    Ok 10.000 km afstand en 5 uur tijdsverschil..MAAR WEL ALLEBEI WEEKEND!!!!!!!! Pfff lekker he! Geniet dr van meissie, ga ik ook doen! XXXX

  • 05 September 2008 - 18:59

    "Tante Ellen" (hihi):

    He stoere nicht,

    Ik ken je gelukkig wat langer dan vandaag en weet een ding zeker: je bent een taaie!!!! Ik weet zeker dat jij wat er gebeurt is een plekje kunt geven in jouw eigen "kistje met ervaringen". Wij 4tjes denken aan je. Dikke kus en hou je taai.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Hallo Allemaal!! Bij deze mijn lang beloofde blog die ik heb aangemaakt voor mijn verblijf in Suriname. Op 9 augustus zal ik mijn vetrouwde kikkerlandje verlaten om voor drie maanden stage te gaan lopen op de verloskamers in het Academisch ziekenhuis in Paramaribo voor mijn opleiding tot verloskundige. Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van alle belevenissen! Laat gerust berichtjes achter,want dan voel ik mij iets minder alleen haha!! Liefs Inge Oja ik zal nog even mijn postadres achterlaten. Stoelmanstraat 17 POB 1270 Paramaribo, Suriname

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 28474

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2008 - 12 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: