Wisten jullie dat....... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Schreurs - WaarBenJij.nu Wisten jullie dat....... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Schreurs - WaarBenJij.nu

Wisten jullie dat.......

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inge

05 September 2008 | Suriname, Paramaribo

-Wisten jullie dat... het hier nu zo'n 38 graden is en het nog warmer gaat worden?

-Wisten jullie dat...mijn collega's helemaal weg zijn van mijn lelijke witte stage schoenen?

-Wisten jullie dat... sommige kindjes nog blanker geboren worden dan dat ik ben en de ouders vervolgens grappen maken over dat het eerder mijn kind had kunnen zijn dan dat van hen?

-Wisten jullie dat... iedereen mij hier raar aankijkt omdat ik nog geen kinderen heb?

-Wisten jullie dat... de mensen het hier maar vreemd vinden dat ik drie oorgaatjes heb?

-Wisten jullie dat...men mijn haren heel erg zacht en apart vinden en er daarom niet vanaf kunnen blijven?

-Wisten jullie dat...de buren ons verboden hebben nog in ons zwembad te gaan omdat ze bang zijn dat wij gestoken worden door de Denque muskiet en dan binnen drie dagen dood vallen?

-Wisten jullie dat...ik al drie keer vol schaamte in een opgepimpte taxi heb moeten zitten die een oorverdovend lawaai maakt?

-Wisten jullie dat...Alexandra een smekend huwelijksaanbod heeft gekregen?

-Wisten jullie dat...het water hier vaak uitvalt en ik dus mijn handen op stage niet kan wassen?

-Wisten jullie dat...ik al drie pakjes jus heb gekregen en dus nu heerlijke aardappels heb, met dank aan Anouk!

-Wisten jullie dat...ik onder de muggenbulten zit en mijn rechtervoet helemaal opgezet heb, zodat ik bijna niet meer in mijn stageschoen pas?

-Wisten jullie dat...mijn vel van mijn voeten loslaat door het warme weer?

-Wisten jullie dat...hooikoorts hier ook duidelijk bestaat en ik er nu dus als een zombie bijloop? (Ellen bedankt voor de pillen!!!)

-Wisten jullie dat...ik nog maar 18 bevallingen hoef?

-Wisten jullie dat...ik al minimaal 6 keer persoonlijk gezegend ben door verschillende families.

-Wisten jullie dat...ik door een voorgangster van de kerk benoemd ben tot een godskind?

-Wisten jullie dat...een vrouw mij vroeg hoe zij haar dochtertje moest gaan noemen en dat ik haar de naam Dianne heb gegeven en zij deze heel erg mooi vond?

-Wisten jullie dat...ik niet meer bang ben voor die k*t kikkers en ik zelfs die vieze grote gisteren persoonlijk uit huis heb getrapt?

-Wisten jullie dat...Cynthia ziek is geworden en de dokter tot de conclusie kwam dat ze uitgedroogd is?

-Wisten jullie dat...het eigenlijk best wel weer goed gaat met mij!!!

  • 05 September 2008 - 15:38

    Janet:

    haha nou wist jij inge dat ik hier eens even over moet nadenken?wat ik hier op zou antwoorden??dus dat komt later van die jus wist ik ja,geniet er maar van,want van mij krijg je het niet...tsss onzin, oefening baard kunst,en met een beetje meer moeite kun jij straks je eigen lekkere jus maken,zonder uit een pakje!damn hahaha....de antwoorden komen dus later....groetjes.

  • 05 September 2008 - 16:02

    Minet:

    Nee dat wist ik niet, maar het doet me goed te horen dat je oude gevoel voor humor weer bovenkomt. Teken van het begin van heling. Ben hardstikke trots op je, na wat je allemaal hebt meegemaakt. Ik was er stil van en vraag maar aan Dianne, dan moet er heel wat gebeuren, wil ik stil vallen. Kus Minet

  • 05 September 2008 - 16:15

    Eva (W):

    Heeey

    hahaha, wat leuk zo'n berichtje!!!

    Ben blij om te weten dat het allemaal goed met je gaat!!! :)

    Nou geniet nog van alles daar!!!

    Liefs Eva

  • 05 September 2008 - 16:48

    Janet:

    nee dat wist ik niet wat heet ;-(
    haha duo panotti dan toch.bruin en wit;-)

    die kindjes ja gelezen op je vorige blog.

    ja ander cultuur,beginnen jonger aan kinderen.

    oorgaatjes?waar je allemaal oplet;-(

    het haar het werken met baby's wekt babyorgasme op,uhmm switsal?

    shittt balen dat wordt zwemmen tussen de dooie vissen;-(

    haha ja blond he die alexandra..

    hmmm je handen niet wassen is erg onhigiénisch.handgel een idee?

    owjeee prikweg kopen dus;-)

    je voeten weet ik ff niks op haha...

    de hooikoorts ook niet.

    nog maar 18bevallingen jeetje dat schiet op,woppa als ze er nou drie per dag uitpoepen dan ben je er zo;-)

    hahac joh je komt gezegend terug ,ga er maar eens voor zitten(mmmmmmmmmmmmmmm)wel je wijsvinger met je duim vasthouden een kind van god moet de goede manieren kennen grijnzz
    ;-)

    de naam dianne is voor dianne een hele grote eer ,lief van je;-)

    hahahaha nou dat is mooi kun je de kikkers bij jullie in de tuin er ook eens uitzetten;-)kiekkk je leerd zelfs dat.

    en dat het weer goed met je gaat goedzo hartstikke cool om te horen,een hele goede avond gewenst uit het natte zutphen;-)


  • 06 September 2008 - 06:32

    Vaders:

    Wisten jullie dat.... wij nu extra bergruimte hebben nu Inge in Suriname zit (mooie grote kamer)

    Wisten jullie dat....ik mijn handschrift aan het verbeteren ben nu Inge in Suriname zit (wel kramp in de vingers)

    Wisten jullie dat.... ik die k..kikker bij ons in de vijver best aardig vind

    Wisten jullie dat....wij een leuke klus hebben met al die foto's uit de rimboe

    Wisten jullie dat.... Ik het geweldig vind dat jullie allemaal reageren op het webblog van Inge

    wisten jullie dat.... wij twee geweldige dochters hebben

    Inge goed om te lezen en te horen natuurlijk dat de zon weer aan het schijnen is in je. Kusje en we spreken elkaar.

  • 06 September 2008 - 08:29

    Janet:

    nee wist niets van die bergruimte,arg inge kan ook wel in de rotzooi slapen ;-)als ze bij jullie komt logeren effe poolstokspringen richting haar bedje hahaha..maar wel fijn extra ruimte.

    haha nou inge schreef je vaders zo beroerd dan?grijnzzz;-)

    die kikker heeft nu een woonruimte bij jullie in de achtertuin je vader is er verliefd op geworden.

    klus foto's uit de rimboe...ben benieuwd.

    ja ik vindt het erg leuk om te lezen en te reageren...

    En ja vaders ik wist dat jullie twee hele aardige meiden hebben,ze zijn sociaal normaal,het zijn gewoon twee hele frisse jonge meiden die nog in de bloei van hun leven staan,en nog heel erg veel dingen willen gaan doen.Zij zijn een voorbeeld van vele zusjes:Deze zusjes komen altijd voor elkaar op,ze geven elkaar tegengas wat enorm belangrijk is.En ze maken hartstikke leuk plezier samen,wat wil je dan als gezin nog meer,ligt ook voor een heel groot deel aan jullie,jullie hebben deze meisjes groot gebracht,dus inplaats van dat je alleen maar trots bent op je dochters,wees eens trots op jullie zelf;-)want dat verdiend ook een schouderklopje hoor..

    en nu stop ik ermee drink mijn koffie op en ga douchen,wens jullie allemaal een prettige dag toe groetjess en inge wees heel eventjes blij met dat mooie weer daar,het is hier nogal nat;-(


  • 06 September 2008 - 10:41

    Mama:

    wisten jullie dat ... ik heel blij ben met het lezen van deze blog, want de zon schijnt in suriname niet alleen buiten maar ook weer in Inge. Hoe kan het ook anders want wist je het nog Inge... Jij bent net zoals je zus een Zondagskind!!

    Wist je Inge... dat je met het inzetten van wisten jullie dat... je allemaal reactie`s krijgt met wist je dat...

    Wist je Inge... dat ik het waarderen kan dat sommige mensen jou zo trouw en oprecht blijven ondersteunen.

    Voor het geval je het niet wist... we kunnen je kamer wel volproppen maar je bedje blijft gespreid.

    wist je dat...ik het met je vader eens ben dat wij `gezegend` zijn met twee geweldige dochters.

    wist je dat... ik geen tijd meer heb om nog meer te bedenken want je zus wacht op ons.

    wist je dat... ik ongetwijfeld een volgend moment weer op je blog verschijn.

    wist je dat... ik vanuit nederland 10.000 kusjes naar toe je stuur.

  • 06 September 2008 - 16:10

    ZUS:

    Hey meissie, goed te lezen dat het weer wat zonniger in je koppie is!
    Heb dr ook een paar voor jou:

    Wist je dat;
    - Papa, mama en ik vandaag zijn wezen dweilen in zutphen... (dweildag..muziek)
    -Papa en mama een nieuwe tv hebben en ik nu hun tv in mn riante woonkamer heb staan?!
    -Mama hier nog effe met de keumes in het zonnetje zit?
    -Je zus vanavond maar es de uitdaging aan gaat en alleen, je leest het goed, helemaal ALLEEN Zutphen onveilig gaat maken, aangezien je zus echt effe de deur uit wil..
    -Het grootste gros van de collega's van IZ jouw blog trouw meelezen?! (leuk he!)
    -Je zus weer een erg leuke, gezellige brief van haar baas op de deurmat heeft liggen...het motto was zoiets als veerkracht in mensen...:-) maar nu effe niet..
    -Balou zich erg goed gedraagt de laatste tijd? En geen terrorkat meer is..Zelfs papa heeft ie niet gegrepen toen deze de hele boel in mijn huis op de kop zette..
    -Wij vandaag jou ontzettend leuke foto-kaartje hebben ontvangen..
    -Mama en ik nu met elkaar strijden over wie dat kaartje mag hebben...haha (nee hoor geintje)
    -Wij jou een heeeeele dikke kus vanuit Nederland sturen!!!!!


  • 06 September 2008 - 17:05

    Janet.:

    wist je dat???

    ik je zus probeer te bellen,maar geen gehoor krijg?;-(
    -dat je zus niet alleen hoeft te gaan
    -ik net even overlegt hebt en om een uurtje of twaalf nog met haar naar de stad kan?
    hahaha wel leuk zo;-)

  • 07 September 2008 - 08:19

    Janet:

    wisten jullie dat..
    -dat het gezellig was gisteren?
    -dat ik me eigenlijk best weer top voel..
    -dat ik nu wel eventjes genoeg heb van alcohol en weer gewoon lekker weer effe een poosje fris gaat drinken.
    -dat inge nu denkt,jaja echt niet!!!hahahaha
    -maar echt even wel,me eventjes weer gedragen;-)
    ik nu weer terug naar bed ga ben moe...toedeloe en tot een volgende keer....

  • 07 September 2008 - 15:17

    Anouk:

    wist je dat.... janet altijd zegt dat ze voorlopig geen alcohol meer drinkt na een avondje te hebben doorgezakt en zich vervolgens daar niet aan houdt. :P

  • 07 September 2008 - 17:33

    ZUS:

    Wist je dat;

    - ik niét mee doe met de goede voornemens van janet?
    -wél hulde geef aan janet mocht zij zich hier wél aan houden..:-)
    -Inge en ik afgesproken hebben ons giga te gaan bezatten wanneer ze weer terug is?!

  • 07 September 2008 - 19:15

    Parna:

    Wist je dat ik erg blij ben te lezen dat het weer beter gaat met je?

    En wist je dat ik me ook heel erg graag mee wil bezatten als je weer terug bent???? :P

  • 08 September 2008 - 12:34

    Maranda:

    Wist je dat:

    - Ik al jouw blogs trouw aan het volgen ben
    - Ik het fijn vind om te lezen dat je weer lekker in je vel zit
    - Ik Dianne heel erg wil bedanken voor het mailtje namens jou
    - Jouw nummer, mail en verblijfadres opgeslagen zijn en ik je zeker ga contacten!
    - Paramaribo vanaf 14 september nog een stukje gezellig gaat worden
    - Die dengue mug m'n grootste vijand gaat worden

    Keep up the good work and blogs!

    Tot Suri!

    Groetjes Maranda

  • 08 September 2008 - 19:46

    Luc Verheij:

    Hoi Inge,
    Sorry dat ik nu opas reageer. Het afscheid van IZ, gedoe met GGNet en de nieuwe baan hebben me bezig gehouden.
    Ik heb de meeste van je verslagen nu gelezen. Ik vind het knap van je dat je je staande weet te houden, zeker nu je ouders en zus zo ver van je vandaan zitten. Gelukkig heb je vaak contact voor de broodnodige steun.
    Je verslag van het kleine kindje vond ik aangrijpend en mooi geschreven.
    Als ik je verhalen zo lees sla jij je er wel doorheen. Ik wens je dan ook nog heel veel succes en heel veel werkplezier met al die mooie kleintjes!!

    lieve groet
    Luc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Hallo Allemaal!! Bij deze mijn lang beloofde blog die ik heb aangemaakt voor mijn verblijf in Suriname. Op 9 augustus zal ik mijn vetrouwde kikkerlandje verlaten om voor drie maanden stage te gaan lopen op de verloskamers in het Academisch ziekenhuis in Paramaribo voor mijn opleiding tot verloskundige. Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van alle belevenissen! Laat gerust berichtjes achter,want dan voel ik mij iets minder alleen haha!! Liefs Inge Oja ik zal nog even mijn postadres achterlaten. Stoelmanstraat 17 POB 1270 Paramaribo, Suriname

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 28469

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2008 - 12 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: