Laat die kaneelstok maar komen!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Schreurs - WaarBenJij.nu Laat die kaneelstok maar komen!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Schreurs - WaarBenJij.nu

Laat die kaneelstok maar komen!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inge

12 September 2008 | Suriname, Paramaribo

Dag 'oude wijven'

Het moet toch niet gekker gaan worden. Ondertussen heb ik zo'n dertig reacties op mijn laatste blog waarvan het meeste geouwehoer is over een kaneelstok! Durven jullie wel.... Wij hebben die hier namelijk niet.
Ik kom ook steeds meer tot de conclusie dat ik het volledig eens ben met de opmerking van een aantal weken geleden die Ellen maakte; namelijk dat het hier op de blog net een theekransje lijkt.. Het is dat ik toch echt heel ver van jullie vandaan zit, maar daar lijkt het anders niet op. Echt wel heel erg gezellig.
Vraag ik me trouwens wel af hoe Janet maar zo op het idee kwam dat Dianne een kaneelstok voor haar moest halen wanneer ze de staatsloterij niet had gewonnen... Hoe bedenk je het???? Hahaha
Af en toe heb ik de neiging om zelf maar een reactie op mijn blog te zetten zodat ik mee kan 'thee leuten' maar dat staat ook zo raar dus doe ik het nu maar even via een nieuwe blog. Is voor jullie ook wel weer leuk om een nieuw verhaal te lezen.

Maar goed ik zal eens even wat vertellen over de afgelopen stage week. Het is duidelijk 1 van de drukste maanden hier op de afdeling. Mijn God wat heb ik de benen onder mijn kont vandaan gelopen zeg.
Had alleen maar vroege diensten die voorbij zijn gevlogen. Bijna elke dag wel bevallingen kunnen doen. Woensdag en donderdag zelfs drie per dag!!! Op dit moment moet ik nog 11 bevallingen en dan heb ik mijn verplichte aantal gehaald whoehoe... Mijn logboek voor school komt aardig vol te staan dus dat is ook alweer een zorg minder.
Wat ik jullie niet wil onthouden is het feit dat ik tijdens deze stage niet alleen een stuitbevalling heb gedaan maar nu ook zelf een tweeling heb mogen ontwikkelen!!! Dit was echt super gaaf. Het tweede kindje lag niet netjes in Aav (achterhoofdsligging, achterhoofd voor, zoals de bedoeling is) maar deze lag in een kruinligging en werd als sterrenkijker geboren. Dit had ik zelf nog nooit gedaan, maar ging heel goed dus weer een nieuwe ervaring rijker. Zelfs de zuster zei tegen mij dat ik toch wel heel veel geluk heb gehad om al zoveel uitzonderlijke dingen mee te maken. Nou ik was het volledig met haar eens!!
Het enige minpuntje van de week was vandaag. Helaas liep ik met een zuster mee die alles voor zichzelf wilde houden en mij werkelijk niets liet doen. Hierdoor een ontzettend saaie dag gehad op verloskundig gebied terwijl dit niet had gehoeven. Beetje jammer maar ach als zij daar gelukkig van wordt, moet ze dat maar lekker doen. Hoop alleen dat ik niet al te vaak met haar samen hoef te werken.

Ik wil toch nog even terug komen op mijn blog van vorige week waarin ik vertelde dat ik in een zeer vervelende situatie had gestaan. Ondertussen zijn een aantal mensen op de hoogte en die wil ik toch graag even zeggen dat ik van de week naar de couveuse afdeling ben gegaan en heb gevraagd hoe het met het kindje ging. Helaas heeft dit jongetje het niet gehaald. Een trieste situatie maar gezien de omstandigheden wel het beste voor het kindje. Nu heb ik duidelijkheid en kan ik de situatie voor mijzelf afsluiten. Dit geeft ondanks alles toch wel een goed gevoel.

Wil verder ook Monique natuurlijk nog bedanken voor de lading jus! Is helemaal goed aangekomen hoor en geniet ik volop van haha.

Nu ik dit schrijf besef ik mij dat ik hier alweer meer dan een maand zit en de tijd snel gaat. Langzaam aan begint het aftellen alweer en precies op deze dag over twee maanden ben ik alweer bij jullie in het kikkerlandje. Het leven hier wordt normaal en van heimwee is over het algemeen geen sprake meer. Gek idee eigenlijk dat ik ondertussen zo gewend ben aan het leven hier terwijl dit toch heel anders is dan bij jullie. Wat ik wel blijf missen is het gezellig kletsen met jullie en het bij elkaar zitten.
van de week zat ik met mijn huisgenootje te bedenken wat ik nu echt mis vanuit Nederland en waar ik eigenlijk niet zonder zou kunnen. We hadden besloten om personen er even buiten te laten. Ik moet dan toch tot de conclusie komen dat ik mij wel red met de middelen die hier voorhanden zijn. Ik kan zo niet bedenken wat ik vanuit thuis perse hier had willen hebben..Met dit in mijn achterhoofd kan ik dan denk ik wel stellen dat ik het hier zo slecht nog niet heb. Als ik dan toch wat moet bedenken kom ik alleen tot praktische zaken zoals een wasmachine waar warm water in gaat zodat mijn pakken dan niet naar de kl*te zouden gaan. Of het strijkijzer van thuis die geen strepen achterlaat op mijn witte 'schone' pakken.
Ach ja jullie horen het al... het komt allemaal wel goed.

Ondertussen heb ik niet meer zoveel te vertellen wat jullie interesseert dus ga maar eens mijn kookkunsten vertonen. Vanavond staat er bloemkool, aardappelen, een hamburger en natuurlijk jus op het menu. Jullie alvast slaap lekker en tot de volgende keer maar weer!!

Oja voordat ik het vergeet. Dianne had het al op de hyves gezet, maar blijkbaar heeft nog niet iedereen het gelezen. Ik kan vanuit hier niet op mijn hyves. Althans ik kan er niets mee dus het heeft geen zin om op die manier contact met mij te zoeken....Helaas pindakaas, dus dan toch maar over de blog of natuurlijk via mijn mail waarop ik wel reageer!

Nou lieverds, doeg doeg

kusss


  • 12 September 2008 - 21:45

    Janet:

    haaaa die inge daar zijn we weer...hoe gaat ie?Ja goed moet je zeggen ik ren alleen die benen onder mijn kont vandaan hahaha...en wij neuzelen over een kaneelstok van dianne haar geld..grijnzzz...
    uhmm nou in nederland kun je missen het weer,het gemopper over het weer vooral,de snoepwinkels ofterwijl de oudewetse kaneelstokken,waar we vroeger allemaal heerlijk op zaten te keuvelen,vroeger in mijn dorp liepen velen kinderen met een kaneelstok en ze bleven altyd zooooo lekker,dat ik ze nog steeds lust,als je dan iets wil hebben en je wilt vooral beschaafd blijven kies je voor die overheerlijke kaneelstok;-)verder die tienduizenden lantaarnpalen hier in nederland!en natuurlijk jou jus....
    ben bang dat mijn brief niet aan gaat komen,ik heb hem op de bus gedaan,maar het verkeerd gedaan...

    ja zielig als je zoiets mee moet maken voor zo'n klein wezentje..maar als ik jou verhaal zo leest en als jij zegt dat het maar beter is zo,dan komt het vast en zeker straks op de wereld en is het zeer gelukkig met zijn leven,dit kindje mag het nog wel over doen..dat is dan mijn gedachten en reacanatie..

    de tijd gaat idd heel erg snel en idd over twee swingnights ben je alweer back,en ga je de volgende swingnight weer lekker mee...gezellie kan al niet meer wachten dus....

    enne ps :het is helemaal niet raar als je op je eigen blog gezellie op de thee komt hoor,moet je alleen wel ff zelf suiker in doen anders wordt je blog zo plakkerig;-)

    hey inge groetjes uit het zeer natte zutphen,ik ga even een ander belangrijk persoon schrijven,en dan is het alweer bedtijd...heel veel lieve groetjes hiervandaan...

  • 13 September 2008 - 11:11

    Buurman Nr 11:

    hoi inge
    had verhaal net gelezen wat maak jij veel mee zeg in zon week
    en hier vliegen alleen kaneel stokjes maar in het rond hahahahahah lol
    en verder gaat het zijn gangetje hiero
    veel plezier daar en kom maar gauw terug groetjes jhonny


  • 13 September 2008 - 15:46

    Minet:

    Wist je dat........: Jij en je zus, kanjers zijn voor jullie leeftijd....?!!!!
    Kus MInet

  • 14 September 2008 - 10:16

    ZUS:

    Dag lieffie, ik wil je met alle liefde een kaneelstok op sturen naar Suri hoor... alleen dan moet je beloven dat je hem op eet...aangezien jij helemaal geen kaneelstokken lust! hahaha

    Ohja Minet; THNX!

  • 14 September 2008 - 12:07

    Mama:

    volgens mij heeft je zus het helemaal mis, jij was toch diegene die zakjes kocht met van die kleine stokjes erin. Ja Dianne als ik gelijk heb is dat een klein minpuntje voor jou ha ha maak dat maar goed door een ekstra dikke kaneel stok voor inkie winkie.
    Ik sta in de startblokken om naar het werk te gaan, kom op een later tijdstip weer terug op je blog.
    Dag lieverd en geniet nog even van je vrije zondag,geen dikke kaneelstok maar een hele dikke kus van mij.

  • 14 September 2008 - 13:42

    ZUS:

    NEE mam, ..... inge is meer van die onwijs roze/rode kleurstof dingen...hyper hyper!!!
    Ik ben de kaneel liefhebber..

  • 14 September 2008 - 15:24

    Inge:

    Nou mam en dian ik zal jullie verlossen! Ik lust allebei..... hahaha

  • 14 September 2008 - 16:35

    Inge:

    hahahahaha...

  • 14 September 2008 - 16:35

    Janet Bedoel Ik.....:

    ik zei:hahahahahaha...

  • 14 September 2008 - 17:32

    Ellen:

    Dian> Geef Ingie alsjeblieft nu geen kleurstofjes!!!!Je hebt toen bij Efeze kunnen zien wat er dan met haar gebeurt!!! Doe dat liever als ze weer hier is en ik erbij ben!! Grijns grijns...heb ik ook nog wat op te stoken en te lachen!!!

  • 14 September 2008 - 18:33

    ZUS:

    Neeeeeeeeeeeee ik speel géén kleuterjuf meer bij Efeze over 2 dames niet nader te noemen wie, die met hun ijs in de asbak lopen te knaaien... Een ding scheelt... er staan geen asbakken meer waar jullie in kunnen kliederen. Hahaha

  • 15 September 2008 - 08:46

    Dayenne:

    Hallo Inge,
    De tijd schiet idd alweer op. Die 11 bevallingen die haal je gemakkelijk in de laaste twee maanden. Geniet nog even van deze super ervaring. Hier in cuijk is je achterneefje of nichtje nog niet in zicht. Jullie mam denkt dat het een meisje wordt je zus dat het een jongentje wordt, dus maar even afwachten wie er gelijk heeft.
    Er is bij ons in Cuijk nu kermis dus ik kan wel even zuurstokken voor je halen. :)
    Groetjes.
    trouwens begeleid je daar ook mensen tijdens de zwangerschap of mag je alleen de kindjes op de wereld helpen?

  • 15 September 2008 - 13:51

    Janet:

    heerlijke zoete boel hier toch...;-)

  • 15 September 2008 - 14:22

    ZUS:

    Als Dayenne een jongetje krijgt, trakteer ik iedereen op een kaneel/zuurstok naar keuze! :-)

  • 15 September 2008 - 15:07

    Janet:

    nou dan moet die dayenne maar snel bevallen dan hahaha..pers dat jongetje er maar uit...inge als jij nou effe terug naar nederland komt,en effe helpt om dat kind eruit te halen,dan hebben wij iets lekkers om op te knabbelen grijnzz;-)

  • 16 September 2008 - 02:03

    ZUS:

    Hier effe een berichtje vanuit de nachtdienst...'t is momenteel 04.00u en't 'spookt' hier behoorlijk. Begon al met gesodemieter en het loopt nog allemaal op. Volle maan....zucht...moet dat toch es beter gaan plannen, heb hier echt patent op haha. Nou lieffie bij jou is het nu zo rond 23u dus jij gaat zo je mandje in, ik waak hier nog effe door en in gedachten ook een beetje over jou! Slaap lekker zometeen en werkse morgen. Dikke kus van je zus.

  • 16 September 2008 - 18:48

    Henny:

    Dag Inge
    Allereerst bedankt voor je kaartje, vandaag 16/9 ontvangen. Ik lees op je blog dat je het daar goed naar de zin hebt en bezig bent een volwaardig verloskundige te worden. Je verdient het, je werkt er hard voor. Hier gaat alles zijn gangetje en wachten op het grote moment bij Dayenne. Vrijdag gaat

  • 16 September 2008 - 18:54

    Henny:

    Om een of andere reden kon ik mijn verhaal niet af maken, bericht werd geplaatst, dus maar weer verder. Dayenne gaat vrijdag naar het ziekenhuis om te achterhalen waarom het kindje nog niet in gedaald is. De bevalling gaat in iedergevalin het ziekenhuis plaats vinden omdat de baby erg groot is. We wachten rustig af. Doe het rustig aan daar en geniet van het warme weer. Hier wordt het heel langzaam aan steeds een beetje kouder, vooral de avonden
    Ook de groetjes van Ome Jan

  • 16 September 2008 - 20:04

    Luc:

    hoi Inge,
    Ik geloof dat er tussen jullie heel wat afgekakeld wordt, echt vrouwen onder elkaar.
    Nog veel plezier verder.

    lieve greoeten
    Luc

  • 16 September 2008 - 22:14

    Mama:

    hoi schattebout, wij zijn net op skype met elkaar uitgepraat en dan is het altijd even een leeg moment, dan nog maar even naar je blog.
    Ik ben weer helemaal op de hoogte en loop heel even niet achter de feiten aan. Net zoals in de reclame: het komt goed schatje en ach Inge je mag ook het èèn en ander uit die rugzak gooien hoor!!! hij moet niet te zwaar worden, dus geef het maar door aan ons!!
    Tot zondag op skype, heel veel liefs en dikke
    kussen van ons allemaal.
    mama.

  • 17 September 2008 - 03:46

    ZUS:

    Bah...stil hier, zit hier in de nachtdienst haast dwangmatig op te kijken of dr al wat nieuws opstaat, maar helaas, geen nieuwe blog, geen nieuwe reacties, geen foto's, geen filmpjes....jammer, jammer.
    Hey lieve Inkie, werkse vandaag, weet bekant niet wat voor diensten je hebt maar je zult vast aan den arbeid moeten gok ik zo! Rustig aan daar en een dikke kus van je zus!

  • 17 September 2008 - 10:16

    Rianne:

    Hey Hey,

    Ik zou je nog even laten weten van die tweeling, die heb ik niet mogen doen. Maar was wel speciaal om erbij te zijn. Ik werk met een VK die het liever toch allemaal allen doet, terwijl ik dacht dat ik van haar zoveel mocht doen. Ik heb al een tussenbeoordeling gehad vond ik nodig omdat ik me nogal slecht begon te voelen. Heb alles al op 2 behalve intrapartaal dus op zich na 4 wk helemaal niet slecht. Gelukkig heb ik een super stagebegeleidster hier en die weet hoe iedereen is van de verloskundige, dus ik ben wel positiever, hoop wel dat ik mijn aantal haal. Voor mijn gevoel ga ik met de dag vooruit, maar ja nog niet heel veel bevallingen kunnen,het kind aanpakken dan. Wordt ik toch weer jaloers op jouw verhalen. Maar ben minder verdrietig en heb er weer kei veel zin in. Ik kijk wel een beetje met wie ik werk, misschien mag ik de kerstvak er ook nog lopen en dan hoop ik dat ik alles haal en mijn aantallen ook haal dan ben ik gerustgesteld, wat niet mag van pottie maar kan me niet schelen.
    Veel plezier en ik hoor het van je
    dikke kus
    Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Hallo Allemaal!! Bij deze mijn lang beloofde blog die ik heb aangemaakt voor mijn verblijf in Suriname. Op 9 augustus zal ik mijn vetrouwde kikkerlandje verlaten om voor drie maanden stage te gaan lopen op de verloskamers in het Academisch ziekenhuis in Paramaribo voor mijn opleiding tot verloskundige. Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van alle belevenissen! Laat gerust berichtjes achter,want dan voel ik mij iets minder alleen haha!! Liefs Inge Oja ik zal nog even mijn postadres achterlaten. Stoelmanstraat 17 POB 1270 Paramaribo, Suriname

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 28479

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2008 - 12 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: