daar was ik weer!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Schreurs - WaarBenJij.nu daar was ik weer!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Schreurs - WaarBenJij.nu

daar was ik weer!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inge

18 September 2008 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal, daar was ik weer!!!

Nee hoor niet van de aardbodem verdwenen, wel uit Nederland haha maar zit nog steeds veilig in Suriname hoor.

Omdat ik al een tijdje niets van mij heb laten horen heb ik jullie wel het een en ander te vertellen.
Ik hoop dat ik alles nog een beetje weet en anders jammer, maar helaas.

Afgelopen zaterdag hadden we een verjaardag van Hester. dat is een meisje die we hier hebben leren kennen. Zij had ons samen met een aantal anderen uitgenodigd te komen eten in het restaurant waar zij en haar huisgenootje boven wonen.
Het was erg gezellig en lekker. Het was een restaurant dat pasta's serveert, maar waarbij je een invullijst krijgt en het dus de bedoeling is dat je je eigen pasta gaat samenstellen. Ideaal voor mensen die nogal pietluttig zijn rondom eten.(ik noem geen namen....)
We waren met een beste groep en toen ik mij dat zo zat te bekijken, vond ik dat ik toch al best ingeburgerd ben in Suriname.
Na het eten zijn we naar Sza Sza Szu geweest. Dit is een discotheek. Voor mij was het de eerste keer dat ik weer eens echt ging stappen. Ik vond het wel gezellig, maar de discotheek opzich was niet veel aan. Alleen maar van dat R&B gezeik waar ik na een half uur ook wel weer genoeg van heb. Daarnaast houden ze geloof ik van herhalen, want ik hoorde om het half uur wel hetzelfde nummer voorbij komen. Op dit soort momenten mis ik toch mijn eigen stapmaatjes wel... Ik weet zeker dat ondanks dat de muziek shit was, ik het dan wel gezelliger had gevonden. De volgende keer gaan we naar Starzz. Dit is weer een andere discotheek en hopelijk is deze wat beter. We hebben overigens nog wel gevraagd naar een Apres- ski hut ofzo, maar ja daar deden ze niet aan in Suriname. Wel een beetje jammer!!

Rond half vier in de nacht was ik thuis en heb als een blok geslapen.
De volgende dag moest ik helaas aan mijn huiswerk dus voor mij geen leuke plannen op de agenda.
Uiteindelijk nog wel met Cynthia uit eten geweest aangezien Alexandra pannenkoeken bij ons thuis ging eten met de groep.

Maandag begon voor mij de vijfde week op stage. Het was de hele week wederom heel erg druk. Hierdoor veel kunnen doen en leren. Ook weer genoeg partussen gedaan en moet nu nog maar 5 bevallingen voordat ik mijn aantal heb behaald.. Ben hier echt super blij mee.
Heb deze week eindelijk na heel veel zeuren, drammmen en smeken, het voor elkaar gekregen om zelf te mogen hechten. Men zegt hier namelijk wel dat ik dat natuurlijk mag doen, maar wanneer het er op aan komt is er altijd wel een excuus waardoor zij het alsnog zelf doen en ik het weer niet kan leren.
Nu eindelijk was het dan toch gelukt. Vond het wel een beetje vreemd en het vergt nog veel oefening, maar met mijn strategie die ik nu bepaald heb om voor mijn leermomenten op te komen. (namelijk de zuster net zolang aan haar kop zeuren en haar een schuldgevoel aanpraten totdat ze er genoeg van heeft en mij de naaldvoeder in de handen duwt) moet het toch wel gaan lukken om voldoende te oefenen!

Dinsdag was helaas een mindere dag. eerst wel een hele leuke bevalling mogen doen, maar later geconfronteerd geweest met een maternele sterfte. (dus een moeder die kwam te overlijden tijdens de ontsluitingsperiode)Dit vond ik allemaal wel heftig en heeft veel indruk gemaakt. Gelukkig met mijn moeder hier nog wel over kunnen praten wat heel fijn was.
Ik zei al tegen mijn moeder dat ik aan mijn stagedocent van school ga vragen of ze ook een speciaal blad in mijn logboek heeft voor het aftekenen van traumatische/vervelende ervaringen. Ik weet zeker dat ik dan nu al voldoende punten heb behaald.
Nee alle gekheid op een stokje... Ik had zeer zeker rekening gehouden met het feit dat ik hier tegen vervelende situaties aan zou lopen en het soms best moeilijk zou hebben, maar al deze shit van de afgelopen weken had ik toch niet verwacht.
Gelukkig was de rest van de week op stage wel heel erg leuk en gebeurde er weinig nare dingen.

Ik ben diezelfde avond nog uit eten geweest met Djura, Hester en Cynthia. Fijn gegeten bij het Loghouse. Die entreqote mogen ze mij vaker voorzetten.....

Vandaag, dus donderdag heb ik op stage mijn tussenevaluatie gehad.
De hoofdzuster was heel erg tevreden over mijn houding en werk. Alle zusters hadden naar haar toe aangegeven dat ik prettig was in de omgang en zij het leuk vonden dat ik hier werkte. Ze vonden mij leergierig en dat maakte het zo leuk om mij veel dingen aan te leren.
Ze vonden het daarnaast jammer dat ik over vijf weken alweer weg ging en hadden mij daar nog graag een tijd gehad. Bijna al mijn competenties heb ik op het hoogste niveau behaald! Ik ben er echt super blij mee en zit hier nog te grijzen van trots hahaha! Dit was dan ook wel weer een leuke afsluiter van de week.

Omdat ik zaterdag,zondag en maandag de nachtdienst in moet heb ik morgen lekker vrij. heerlijk!!!
Weet nog niet wat ik allemaal ga doen, maar dat gaat zeker helemaal goed komen.
Vanavond in ieder geval afgesproken met Maranda om ergens wat te gaan eten. Zij is afgelopen zondag ook in Suriname aangekomen en komt zelf uit Zutphen. Wij kennen elkaar al van daar, dus vind het wel leuk om toch een wat meer 'vertrouwd' iemand hier in Suri te hebben. Daarnaast is zij van mijn eigen leeftijd. Ook wel een fijne bijkomstigheid, want de mensen uit de groep waar wij de laatste tijd mee om gingen zijn allemaal jonger dan ik.

Nou ik laat jullie wel weer weten wat ik morgen allemaal heb uitgespookt. Ik zal nog even wat foto's van het zwemmen van vorige week erop zetten, van het verjaardagsfeestje etc. hebben jullie ook weer wat om naar te kijken.

Nou dag lieverds!!!





  • 18 September 2008 - 20:37

    Eva (W):

    Yesss ik heb nu is de eerste die een berichtje kan plaatsen!! Althans zoals het er nu naar uitziet :P.....

    Maar jeetje nog 5 weken te gaan! en je zit er al 5 weken..pfff nou de tijd gaat echt snel!! Voor je het weet ben je weer hier :) Wat ik natuurlijk ook heel gezellig vind... Want volgens voor mijn gevoel hebben we elkaar zo'n beetje al een jaar niet gezien. Nou ik zou alvast een fijn weekend! Ik hoop dat er geen vervelende situaties meer komen, maar ja dat heb je nooit voor het zeggen natuurlijk.

    Kus!

  • 18 September 2008 - 21:31

    ZUS:

    Hey lieve schat,

    Wat goed van je tussenevaluatie meid!! Ben beretrots op je, zit hier ook te smilen van oor tot oor hoor!! Mn kleine zussie die zich daar zo goed red en nog mega goeie punten binnensleept ook!! WOEHOE!!
    Had van mama het verhaal van afgelopen week gehoord, wat een nare ervaring zeg, dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Maar het sterkt voor straks als je er écht alleen voor staat, klinkt een beetje raar misschien maar dan zijn bepaalde situaties niet nieuw, maakt ook niet dat ze minder erg zijn maar maakt wel dat je terug kunt grijpen op een stukje ervaring dat je hebt opgedaan. Hopelijk blijven dit uitzonderingen die je in je 'rugzakje' stopt ergens onder in..

    Wat betreft je discotheek verhaal...haha arme Inge..ga je een keer stappen en dan hebben ze niet eens vette hardcore...beetje jammer hoor. Doen ze niet aan verzoeknummers??...iets van woonboot enzoooo..!
    Wil je absoluut niet de ogen uit steken maar as zaterdag is hier swing night, ga ik heen met Ellen en Janet. Wordt vast heel gezellig maar mis jou met dit soort avondjes best wel heel erg hoor!!

    Hier gaat het leven z'n gangetje gewoon door. Werken, sporten en af en toe een beetje uitgaan maar d'r mist wel iets..ben al stiekem aan het aftellen tot 12 november.

    Wat leuk dat je hebt afgesproken met Maranda, iemand die je een beetje kent, van jou leeftijd is en waar je meer 'gelijke' gespreksstof mee hebt. Je snapt wel wat ik bedoel..
    Doe haar vooral de groetjes van mij!

    Nou meid dit was het voor nu wel even, zit nu in mn laatste nachtje, ben er bijna uit! Jij gaat het van me overnemen haha.. Werkse dit weekend, hoop dat je nachten een beetje vlot gaan, en anders ga maar lekker liggen pitten daar, jullie mogen dat, wij niet!

    Heeeeeeeeeeeeeele dikke kus van je zus!


  • 18 September 2008 - 22:34

    Janet:

    heyzz inge ik doe met je zus mee als eerste....ja je mist toch wel wat idd als je gaat stappen,met je grote zus is het uiteraad ook gezellie,maar ik bedoel het is best wel een beetje vreemd moet ik eerlijk toe geven.
    bah wat naar zo'n ervaring,moet er niet aan denken;-(
    En uit eten gaan wordt geloof ik een hobby bij jullie he haha,bijna in ieder blog ben je uiteten geweest haast dagelijk ritueel..lolzz.dus je bent eigenlijk in zo'n soort laparanda geweest?lijkt me ook niets nee.
    leuke foto's..
    hahaha nou uhhhh dan zijn ze echt jong,ik vindt jou ook jong hoor hahahaha....
    hey wijfie hele fijne vrije dag pak een verre kijker misschien zie je wel exotische vogels..
    dan krik je je charisma en je inzicht weer een beetje omhoog;-)
    see you nex time;-)

  • 19 September 2008 - 07:03

    Ellen:

    Heej Ingie!!!
    Wat naar om mee te maken joh!!Krijg de rillingen ervan hier achter de computer! En je grote zus heeft gelijk (daar zijn ze grote zus voor he?) dit stop je ook weer in dat ruugzakje, hier leer je heel veel van emoties van mensen. Wat moet het zwaar zijn om de echtgenoot op te vangen op dat moment!Respect voor jou hoor meisje! Maar dat had ik al en wordt steeds meer sinds je daar bent! (maak nu een buiging voor je, haha). Als je straks weer in Nederland bent, ben je de beste verloskundige die er is!! Nog 53 dagen en dan ben er je weer!!Geniet in de tussentijd daar, voor je het weet sta je het weekend erna weer bij ons in de buitensoos bij de swingnight!En ja dat stappen daar, tuurlijk mis je de mensen en de muziek hier maar wie weet is die andere tent wel heel gezellie! Maar even wat anders...die taart op de foto ziet er wel lekker uit! Als jij die nou straks hier ook eens voor Dian en mij maakt...he Dian?! Succes van het weekend met je nachtdiensten. Hopen dat je dan je aantal kan halen en dat het de ene mooie goede bevalling na de andere wordt!! En wat super van je beoordeling!!!Wist het wel!!! Zit hier net als je trotse zus ook als een grijnzende trotse pauw op mn werk!!Mijn 'kleine'vriendinnetje zo ver weg, helemaal alleen in een vreemd land en die doet m daar gewoon ff als een speer! Je bent echt een kanjer meid! Die beoordeling verbaast me dan ook niks!!Ik ga gauw verder!!Een hele dikke kus van mij!!!

  • 19 September 2008 - 07:07

    Ellen:

    En een ruugzakje is wat anders dan een gewoon rugzakje hoor dat was geen typfoutje, dat is een....mm ff denken hoor...een hele ...speciale rugzak! haha!Zo daar heb ik me weer uitgelult!

  • 19 September 2008 - 07:51

    Janet:

    zeg ellen als we nou eens afspreken dat als we met zijn drieén naar de swingnight gaan...ook eventjes met zijn drieén die taart op gaan eten,vn inge krijg ik vast het grootste stuk,en als dianne het grootste bord krijgt,zeg ik gewoon even ohh dianne ik heb dorst ik lust wel.....en dan ruil ik het bord om zo zijn we dan ook wel weer....maar die taart wordt wel gedeeld met mij erbij hoor..hij is al niet zo groot zie ik,dus alles is voor bassie........ grijnzzzz.

  • 19 September 2008 - 08:10

    Vaders:

    Dag lieve schat, apetrots ben ik op de manier waarop jij je stage doorloopt. Resultaten zijn natuurlijk belangrijk, maar hoe jij in je werk staat, de stof in je opneemt en toepast zijn ook belangrijk. Dat je tegen zeer emotionle situaties op loopt, dat had je zelf al benoemd. Toch is er een groot verschil tussen theorie en praktijk en daar wordt je nu meer geconfronteerd. Iedereen heeft daarvoor zijn/haar goede raad, maar jij moet er mee om weten te gaan. Daarvoor heb ik respect, ook voor al die mensen hier op het blog die jou daarbij helpen. Hulde mensen!!!!! En ja, nog een 5 tal weken, dan kun je hier in Zutphen weer je leventje oppakken. Zal wel effe wennen worden, maar daar voorzie ik geen problemen in. Natuurlijk van mijn kant uit ook dikke kussen voor het behalen van je tussenevaluatie, klasse meid. Je hebt er heel veel werk voor moeten verzetten, veel diepe dalen en hoge bergen voor moeten bedwingen maar het gaat je lukken. We zullen gepast mijn verjaardag vieren, als je terug bent kunnen we het echt gaan vieren. Hetzelfde natuurlijk voor de verjaardag van je moeder. Hebben we met z'n allen een mooi excuus om dubbele feestjes te vieren.(ha, ha, ha) zit wel te denken dat je wel zult moeten afkicken van al dat uit eten gaan daar in Suri. Misschien moet ik alvast een plaatsje reserveren voor je in een kliniek o.i.d.???? Hier in Nederland gaan we nl. niet zo vaak uit eten, maar daar kom je vanzelf wel weer achter. Nou skattie, we spreken elkaar op skype, hele goede nachtdienst toegewenst en go voor die laatste 5!!! kusjes

  • 19 September 2008 - 08:57

    Parna:

    Hey lieve meis,

    Nou ik even geen stage meer heb :(( heb ik meer tijd om jou Blog te volgen, wel leuk, maar eigenlijk ben ik er helemaal niet blij mee. Ik baal echt als een stekker. Je vroeg waarom het ZH de OK's moest sluiten, dit is omdat er in de OK niet echt een overdruk heerst, waardoor er buitenlucht in de kamers is, dus te vervuild lucht en te veel stofdeeltjes die vanalles mee kunnen brengen. Achja.. soms denk ik beetje overdreven allemaal want als het in het buitenland moet opereren ze ook tussen de stront en koeien. Want met zo'n dramatisch besluit help je een ZH omzeep, inclusief werknemers, patienten en arme stagiares :(
    Ik ben wel steeds in contact met de gynaecologen over de stand van zaken, er is nu een crisisteam opgesteld die gaat kijken of er ZSM tijdelijk OK's gebouwd kunnen worden, maja dat verhaal volgt nog. Verder staat er nog niks vast of we in een ander ZH gaan verlossen/opereren of niet. IK HOOP ZOOOOOOO DAT ER SNEL EEN BESLUIT KOMT GVD! Want ik word hier echt depri van. IK had al 50uur te veel gedraaid de afgelopen 13 stage dagen, dus wat mijn uren betreft kan ik wel even thuis zitten. Ik mis nu 2 dagen van deze week, en volgende week in principe 3, want do en vr zou ik toch naar school gaan. Das in totaal 5, als dan iets meer bekend is zou dat helemaal top zijn, ik hoop natuurlijk ALLEEEN maar dat de VK weer open gaan :( Anders wordt het echt een ramp voor mij, ik heb wel te veel stageweken dit jaar maarja.. hoe ga ik dan deze 8 weken vullen met 5 weken?? EN NOG BELANGRIJKER WAAR IN VREDESNAAM??? ppff.. ik hoop toch zo dat we weer open gaan, want hoe slecht het ZH ook bekend staat met de VK was echt niks mis en ook niet met de gynaecologen, ik heb in de afgelopen 13 dgn zoveel kunnen doen en leren en dat zou alleen maar beter worden naarmate ik me meer op mijn gemak en beter zou voelen daar.. DUIM VOOR ME! Want als eind volgende week nog steeds geen besluit is genomen.. vrees ik dat ik ergens anders stage moet gaan lopen.. en dan w.s. in Belgë :( ik vrees echt het ergste. Ik moet zeggen dat ik onze gesprekken ook heel erg mis, het is altijd wel fijn om het ff met elkaar te bespreken als er weer eens een keer stront op onze pad komt :( Is toch anders dan met andere mensen in je omgeving, hoe goed ze ook luisteren en het proberen te begrijpen, ze maken niet hetzelfde door en dat is het em nou net.. Ik vind het ook echt heel erg jammer dat je er volgende wk do en vr niet bij bent. Ik ga w.s. met Damaar en Rianne en miss nog een paar andere ff wat ete en naar de coctail bar, zal jou gezelschap wel misse :(
    Maar genoeg over mij. Jij hebt het gelukkig ondanks de heftige dingen die je meemaakt het toch nog wel leuk daar. Leuk om te horen. Klinkt gek maar wees blij dat je die mw. met Eclampsie hebt meegemaakt, dan weet je ook hoe dat is en wat je moet doen als je dat tegenkomt in de toekomst, echt super leerzaam. Trouwens ECHT SUPER TOP dat je er zo goed voor staat met stage, nog ff en je bent weer terug, heerlijk. Meis ik wens je nog een leerzame week en we mailen.

    Dikke kus en knuffels van mij.

  • 19 September 2008 - 14:52

    ZUS:

    Hey Parna, ik weet nog wel een stageplek voor jou; in Paramaribo hebben ze vet personeelstekort, daar willen ze heeel graag hardwerkende stagieres uit Nederland.. :-) Ohja en een airco die de lucht van buiten naar binnen brengt doen ze ook niet moeilijk over...NO PROBLEM!! Daar zijn ze niet zo pietluttig haha...

  • 19 September 2008 - 16:41

    Minet:

    Hey Inge,

    Helaas ik zal nooit meer zwanger worden, ben met 52 iets te oud, maar zal je aanbevelen bij mijn kinderen, want jij wordt een super-verloskundige. Gemotiveerder en met meer liefde voor het werk kan haast niet. Ik wens je dit weekend 5 bevallingen toe, dan heb je dat maar gehad. Kus Minet

  • 19 September 2008 - 17:25

    Janet:

    hey hey inge kom je ff naar nederland??wij gaan stappen;-)

  • 19 September 2008 - 18:27

    Mama:

    Hey lieve schat,heel erg fijn en super dat je tussen evaluatie zo goed verlopen is en nu al de meeste competenties op het hoogste niveau, KLASSE!!! Dat heb je maar mooi binnen. Gooi naast je strategie al je charmes maar in de srijd om nog een steekje hier en een steekje daar te mogen naaien, wel netjes recht naaien hoor ha ha.
    Wat een pech voor Parna zeg, ik hoor net op het nieuws dat ze geen noodzaak zien om noodgebouwen te plaatsen omdat de omliggende ziekenhuizen het op kunnen vangen, alleen onderzoeken ze nog of de ambulance niet een te lange aanrij tijd heeft.
    Ik kan me goed voorstellen dat Parna hier vreselijk de smoor over in heeft, wat een tegenvaller!!
    Kun je niet even een bedje erbij plaatsen in je kamer en Parna hup het vliegtuig in.
    Nou schatje bikkel die nachtdiensten nog even door met hele mooie kindertjes. Nu je toch al wat namen hebt weten te slijten mag je die van mij ook wel in het rijtje opnemen hoor!! ha ha.
    hele dikke kus en tot op skype.

  • 20 September 2008 - 17:33

    ZUS:

    Wat ziet mijn oog daar op die foto?! STERREN!!!!!!! Wat een onwijs leuk shirtje MUTS!!! Die wil ik ooooooook!!! Die ken ik helemaal niet? Heb je die daar gekocht?! Staat je goed hoor! Knappe zus heb ik toch! Dikke kus van je zus.

  • 21 September 2008 - 07:49

    Moo:

    Heey ing!
    Is weer ff geleden een reactie op je blog maar veel gebeurt de laatste tijd, maar heb je een mail gestuurd! met uitleg! Blij dat alles zo goed gaat en dat je alweer op de helf zit!En super goed alles op het hoogste niveau gehaald!! Super super trots op je!je doet het toch maar ff daar!
    Succes met je nachtdiensten!! ik moet nu ook werken!!
    Dikke (K) van ons!

  • 21 September 2008 - 08:46

    Vaders:

    Dag lieve schat, bedankt voor je lieve verjaardagskaartje. Natuurlijk is mijn verjaardag niet zoals andere jaren, maar het mooie vooruit zicht is dat we het in november wederom kunnen/mogen vieren. Zeg maar nee, dan krijg je er twee is dan het motto. Ik hoop dat je een paar fijne nachtdiensten in gaat en dat je inderdaad van je "to do list" de laatste 5 kunt schrappen. Dat zou voor mij een geweldig mooi kado zijn. Intussen ben ik met je zus maar weer eens stevig de conditie aan het aanpakken. Wel zweten hoor op m'n "oude"dag. Het vervelende is dat ze geen rekening houden met "oudjes". Maar goed, je moet er wat voor overhebben en dan heb je ook wat. Nou lieffie, we spreken elkaar straks op skype, voor jou vroeg in de middag, voor ons wat later op de avond. We zullen opa een dikke verjaardagskus van jou overbrengen.

    Dikke kussen van ons.

  • 21 September 2008 - 10:09

    Janet:

    ik zeg tegen de familie schreurs van harte gefeliciteerd.;-)
    en inge een fijne zondag toegewenst.

  • 22 September 2008 - 10:28

    Mama:

    hoi lieverd,
    jij gaat bijna thuis komen van je tweede nachtdienst en mag dan heerlijk naar dromenland. Ik wens je vanuit hier heel veel mooie dromen. Dan nog èèn nachtje te gaan en dan toch een paar daagjes vrij neem ik aan. Fijn om even niets te moeten, o ja natuurlijk nog wel even naar het postkantoor , ik hoop dat je het pakje zonder problemen meekrijgt en meer nog dat je het leuk vindt en de moeite waard om er een paar centen tegen aan te moeten gooien. Het zal mij eens benieuwen wat ze er voor vragen, ik vindt het nog steeds belachelijk. Echt zo`n situatie van slikken of geen pakketje!!
    Nou lieverd we horen wel weer, ik ga me voorbereiden op mijn late dienst en wens jou welterusten. Hele dikke `nachtzoen` doegggggggg.

  • 22 September 2008 - 11:20

    ZUS:

    Hey nachtspookje, fijn je gisteren weer effe gesproken te hebben! Slaap lekker vandaag! Dikke kus van mij.

  • 22 September 2008 - 16:10

    Dayenne:

    Hallo Inge,

    Allereerst bedankt voor je kaartje. Leuk!! Oma en ons pap en mam hadden hem ook ontvangen, zag ik.
    Hier is nog steeds alles rustig. Alleen het kindje is nog niet ingedaald, maar maakt het verder prima. Nog 1 weekje te gaan, dus we wachten nog maar even af.
    Hou het nog even vol daar, en we wensen je nog veel mooie ervaringen erbij, een hoop hechtingen, en nog meer goede resultaten. Gefeliciteerd met je goede tussenevaluatie.
    Groetjes Dayenne

  • 22 September 2008 - 19:16

    Parnaaaaaaaaaaaa :

    Heeeeeeeeeeey meis,

    Ik ben beetje hyper, let maar niet op mij! Komt omdat ik morgen meer hoor over hoe nu verder :s ik heb vandaag met gyn. gebeld, moet morge weer bellen, dan weet ze meer. DUIM VOOR ME! Hoop ZOOOOOOOO dat ze gauw open gaan en/of ik mag naar een ander ZH :s ppff..
    Zeg wat las ik nou? Nog maar 4wk stage te gaan???? GOED MAN! HOE KAN DAT? Ik moet nog 8 wk :s jij stinkert.. naja je hebt er ook wel recht op, je bent een maand eerder begonnen hahahaha..
    Nou meis DUIM VOOR ME dat alles goed komt want word er niet goed van, zo nutteloos gestresst thuis zitte ggrrrrr..

    Nog veel stageplezierrrr.

    P.S. had ik je al verteld dat ik een HELE ruptuur had gehecht?? Arme vrouw! Whahahahahah!!!! Nee geintje het was best redelijk voor zo'n eerste keer een complete ruptuur hechten. Verder kan ik al SE plaatsen, nu al meerdere keren EPI's gezet en een moeizame ontwikkeling/ magere dystocie zelfstandig gedaan :D De gyn. kwam te laat en toen was ik zo heftig bezig dat ik helemaal niet aan de kant ben gegaan en het zelf heb gedaan hahaha.. TROTSSSS ben ik :D Maar nu hopen dat ik weer terug kan en de draad weer op kan pakken.

    Dikke smakkert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Hallo Allemaal!! Bij deze mijn lang beloofde blog die ik heb aangemaakt voor mijn verblijf in Suriname. Op 9 augustus zal ik mijn vetrouwde kikkerlandje verlaten om voor drie maanden stage te gaan lopen op de verloskamers in het Academisch ziekenhuis in Paramaribo voor mijn opleiding tot verloskundige. Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van alle belevenissen! Laat gerust berichtjes achter,want dan voel ik mij iets minder alleen haha!! Liefs Inge Oja ik zal nog even mijn postadres achterlaten. Stoelmanstraat 17 POB 1270 Paramaribo, Suriname

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 28475

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2008 - 12 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: