YES-R - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Schreurs - WaarBenJij.nu YES-R - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Schreurs - WaarBenJij.nu

YES-R

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inge

25 September 2008 | Suriname, Paramaribo

Ik ben gisteren naar YES-R geweest!!!

Woensdag 24 september, zou Yes-r in Suriname in de discotheek Starzz optreden. Nou is dit niet echt mijn muziek, maar af en toe een liedje van hem vind ik wel grappig en omdat het toch Nederlands is vond ik dat ik hier wel bij moest zijn. Daarnaast is mijn huisgenootje Cynthia helemaal gek van hem, dus die liep mij al anderhalve week de kop gek te zeuren om mee te gaan.
Uiteindelijk echt een super leuke avond gehad. We waren met de hele groep. Djura,Hester,Kimberly,Carine,Martijn,Cynthia,Alexandra,Raje en ik.
Een aantal van ons gingen VIP. Ik zelf had daar niet zo'n behoefte aan want ik vond dat ik al wel genoeg voor het gewone kaartje had betaald.

Aangekomen in de discotheek bleek dat we heel dicht bij het podium konden staan. Aangezien ik natuurlijk foto's en filmpje wilde maken zorgde ik ervoor dat ik mijn plekje kon behouden. Nou ik zal je vertellen, dat was geen gemakkelijke opgave want het werd al snel erg druk en iedereen wilde vooraan staan. Daarnaast denkt men soms dat Nederlandse meiden arrogant zijn, maar zij zijn lief in vergelijking met de Surinaamse meiden. Wat een bitches zeg... Nou laat ik mij daar niet meteen door intimideren en kan ik mij ook arrogant opstellen met als resultaat dat ik mijn plek fijn kon behouden.

Het duurde lang voordat het programma begon en wat betreft de hitte was het gewoon niet te doen.
Uiteindelijk kwam het voorprogramma wat vooral bestond uit rappers. Verder kwam er een Surinaamse act en kwamen Villa en Joan. Deze laatste zijn een heel bekend begrip in Suriname en iedereen zingt hun grootste hit en hebben het als ringtone op de telefoon staan. Ook wij zijn wat dat betreft helemaal ingeburgerd en zingen dit liedje dagelijks. Het was dan ook wel leuk dat zij nog effe kwamen. Ik heb hiervan natuurlijk foto's en filmpje op mijn blog geplaatst.

Na heel lang te hebben gewacht en bijna te zijn vergaan van de hitte kwam dan toch eindelijk onze 'Nederlander'

Jezus wat een gegil zeg toen hij opkwam. Ben er nog steeds doof van. Een en al hysterie hier en ik zweer het je.... Ik heb ze voor minder opgenomen in de psychiatrie!! Ik snap dat je iets of iemand leuk kunt vinden maar ik kan er toch echt niet bij dat je je zo hysterisch kunt opstellen. Nou ja gelukkig verschilt de mens onderling, anders zou het ook maar saai zijn op de wereld haha. Ach had ik in ieder geval wat te kijken en te gniffelen daar in die zaal. (en natuurlijk stiekem mensen belachelijk maken met de rest van de groep)

Het optreden van YES-R duurde niet zo heel erg lang maar was wel leuk. Hij deed het goed en de zaal leek super in zijn element te zijn. Nadat ik mijn filmpjes en foto's had gemaakt ben ik 'm afgetaaid naar de achterkant van de discotheek omdat het gewoon niet te doen was zo warm.

Nadien hebben we nog even in de loungezaal gezeten totdat de hele groep weer compleet was en hebben we de taxi terug naar huis genomen.
Het was echt een super gezellige avond en ik heb het onwijs naar mijn zin gehad. Toch wel blij dat ik uiteindelijk ben gegaan.

Vanavond hebben we een verjaardag van Kimberly. Om half negen hebben we afgesproken bij Zus en Zo om daar wat te gaan eten en daarna gaan we door naar de Havana Lounge.

Als alles verder goed gaat met het regelen, want dat is nog een beetje onzeker, dan ga ik van het weekend naar Bigi-pan.
Dit is een stukje het binnenland in. De trip bestaat uit twee dagen. Zaterdag en zondag. De bedoeling is dat we zaterdag eerst met de boot ergens heen gaan. Dan gaan we vissen die je vervolgens zelf mag gaan klaarmaken en opeten. (no way natuurlijk, ik neem mijn broodjes mee haha.. Cynthia trouwens ook hoor!) In de avond moeten we in onze hangmat buiten slapen. Dit vind ik overigens iets minder gezien al die vieze beesten, maar goed dat nemen we maar op de koop toe.
In de nacht worden we door de gids wakker gemaakt en gaan we op zoek naar kaaimannen en dergelijke!!
Het lijkt mij echt ontzettend leuk om daar heen te gaan dus ik hoop dat ik vandaag te horen krijg dat het doorgaat.
Zou wel echt super wezen.

Nou lieverds is hou jullie op de hoogte.

Foto's en filmpjes heb ik toegevoegd dus veel plezier....

liefs van mij

  • 25 September 2008 - 16:39

    DJ KUYKEN:

    zaterdag 4 oktober is er een toffe feest in nickerie : locatie Minicentrum Paradise, zorg dat je er bij bent.
    I LOVE ZSCOOL PARTY !
    Line up : DJ KUYKEN, MIXMASTER GLENN, MELATI DJAMIN en de SWEET MELODYS.
    Oddie !

  • 25 September 2008 - 17:16

    ZUS:

    Ali B, die doet mee, die leipe mocrofalvour, iedereen die doet mee, die leipe mocroflavour, Ali B nee die doet niet mee...jammer hoor haha. Mama en ik vinden die Villa en Joan leuker dan YES-R... Fijn dat je een leuke avond hebt gehad meid! En ga jij maar lekker op krokodillenjacht, smaken erg goed heb ik me laten vertellen!
    Kus van je zus.

  • 25 September 2008 - 17:21

    ZUS:

    Ohja en dat feest van dj kuyken, zou dat dan eindelijk vette hardcore zijn? Ik sta namelijk diezelfde avond ook te stampen in de HMH!!!!
    Misschien doet ie wel wat verzoekjes uit nederland: six million ways to die, cocaine motherf*cker, braincracking, etc etc!!! Zou wel leuk zijn!!!

  • 25 September 2008 - 20:04

    Janet:

    wow inge wat supercool ..en dan op kaaimannen tocht helemaal cool natuurlijk heel veel plezier;-)

  • 25 September 2008 - 20:08

    Janet..:

    ahh wel een lol daaro ..die mensen bouwen er wel een leuk feessie van,enthousiast publiek;-)leuke foto's weer;-)

  • 25 September 2008 - 20:11

    Mama:

    soort zoekt soort, als er dan een nederlander opduikt, ja dan kun je haast niet anders dan daar naar toe gaan. De muziek moet je maar op de koop toe nemen,ik moet bekennen dat ik het drie keer niks vindt.

    Ik hoop dat jullie uitstapje naar binnenland door kan gaan en het een mooie belevenis wordt. Niet te veel griezelen hoor, ik kan je niet komen helpen!! Kijk uit naar je verhaal.
    nou dag lievie en een dikke kus.

  • 26 September 2008 - 18:44

    Jacco:

    Jij bent naar jesser geweest.... Ik dacht dat je altijd zo'n stampertje was. Nou ja, het zal de integratie wel zijn.

  • 27 September 2008 - 08:04

    Vaders:

    dag lieffie, het is voor mij wel weer even schrikken hoor. Ben ik net een beetje gewend aan die vette hardcore van jullie, moet ik nu ook nog kennis maken met de muziek van Yes-R. Ik vind er eigenlijk niets van. Petje af dat je daar een groot gedeelte van de avond naar kunt luisteren. Maar het gezellig met vriendinnen uitgaan staat natuurlijk op plaats nr.1, dat snap ik ook wel.
    Ik wens je heel erg veel plezier toe met je jungle tocht. Nu ben ik helemaal afgunstig aan het worden hoor. Ik kijk nu al uit naar je verslag over deze tocht. Moet toch wel een beetje gniffelen als ik jullie voorstel in je hangmatje, tussen twee bomen in, omgeven door allerlei "leuke geluiden". Je mag blij zijn als je een beetje kunt slapen. Hoop wel dat je een groot aantal exotische dieren zult zien. Wel veel aandacht besteden aan de foto's hoor!!!!!!!!!Je andere foto's zal ik, zoals bekend is, weer in het mapje plakken. Leuk voor straks om een totaal overzicht te hebben van je belevenissen in Suri. Kan nu al een beetje voorpret hebben op de verhalen die je er bij kunt vertellen. Kijk daar echt naar uit. Hoop dat je tijdens je jungle tocht niet geheel lek geprikt wordt door muggen. (kan me nog een gezichtje op de camping herinneren enige jaren geleden). Lieffie, geniet van je tocht en we spreken elkaar weer. Dikke kussen en een hele lieve poot van je "witte" vriendje.

  • 27 September 2008 - 11:10

    Esther:

    Ha die Inge!
    Had ik toch ff een tijdje niet op je site gekeken, zie ik opeens 6 nieuwe berichten! Jij bent er maar druk mee.. Wel heel leuk om zo op de hoogte te blijven!
    Wat een heftig verhaal over dat babytje dat dood geboren is.. Kan me voorstellen dat je het daar moeilijk mee hebt gehad!
    En natuurlijk fijn dat het zo goed met je gaat! Ben trots op je!
    Liefs Esther

  • 27 September 2008 - 20:34

    Suus:

    Jezusss mijn hele bericht was gewoon weg! Ik had een heel verhaal zitten typen en toen was hij in ene pleite! GRRRRRRRRRRRR

    Nou zeg!

    OKe overnieuw!
    Hey meis!! Wat zie ik nou dan? yes r? leipe mocro flavour! haha. Ja je zegt wel dat je gek werd van al dat gekrijs van die meiden, maar je hebt gewoon expres dat filmpje er niet opgezet waar jij stond te gillen en bijna moest huilen toen hij opkwam! :D Nee hardstikke leuk dat je zo'n gezellige avond hebt gehad!
    En wat gaaf dat je op kaai mannen tocht gaat (als het tenminste doorgaat) Super joh! Ja dat buiten slapen lijkt me ook niet echt wat,maar dat is ook wel weer een avontuur op zich he :)

    Ik ga volgende week zaterdag lekker met je zus op stap, dan hoor ik vast nog veel meer verhalen over jou. Ben erg benieuwd! De muziek is dan alleen wel een stuk beter dan die leipe mocro hoor haha.
    Wat zie je er trouwens goed uit man! Lekker kleurtje!
    Nou nu ga ik ermee stoppen want peter en ik gaan even een film kijken. Lekker lui op de zaterdagavond.

    Hee heeeelveeel succes en plezier daar en sterkte met de zware momenten! Ik lees je volgende avontuur wel weer. Leuk om zo op de hoogte te blijven van je belevenissen!

    kus van suus

  • 28 September 2008 - 13:43

    ZUS:

    Hey Crocodile Hunter Inge Irwin!

    Is dat tassie al gevangen?! Je weet het he?! Staart in bek en het kan door voor een echte prada :-) Douane koop je om no problem!

    Kus!

  • 28 September 2008 - 17:54

    Janet:

    haaa die inge..
    wel zwarte tape bij je?dan kan die krokodil je klep dichtplakke...haha of moest het nou andersom???;-)

  • 29 September 2008 - 14:41

    Damaris:

    Hey meis,

    Klinkt super wat je weer allemaal mee maakt. Vet cool die YES-R. Zo zie je maar, dat je daarvoor niet in Nederland hoeft te zitten. Leuke foto's!
    Druk bezig met aftellen? Nog even en dan heb je al vakantie! Nou geniet er nog van!

    Liefs Damaris

  • 29 September 2008 - 15:27

    Mama:

    hey skatje, terug van het jungle avontuur, even snel kijken of er heel misschien al een verhaal op staat: nee dus. Dan nog maar even wachten, maar ik weet al dat je het super hebt gehad en helmaal bent lek geprikt, arme jij !!
    Ja je moet er wat voor over hebben om zo,n Prada tasje te bemachtigen. Gezien de hoeveelheid bulten moeten het toch zeker twee tasjes zijn geworden.
    Effe serieus, vandaag niet meegeteld, nog èèn dag en dan is het oktober . Ja ja we gaan de goede kant op, wie had dat ooit gedacht dat ik nog blij zou zijn dat we de koude maanden tegemoet gaan ha ha.
    tot gauw op skype, kus mama.

  • 29 September 2008 - 17:21

    Sjoerd:

    Ik vind krokodilachtigen normaal gesproken alleen interessant op tv, kom er zeg maar liever niet al te dicht bij in de buurt.
    Maar toch sta ik denk ik liever oog in oog met een kaaiman als met
    Yes-r....
    Hoop voor je dat er nog wat bloed door je aders loopt of vliegen er op dit moment enkele tientallen erg blije en voldane muggen rond in midden Suriname??

    Tot snel!!

  • 29 September 2008 - 17:24

    Sjoerd:

    Trouwens...heb je Elvis nog gezien in de rimboe???
    Misschien hebben ze daar nog niet gezocht en heeft 't ie zich verstopt in caymancave!!

  • 03 Oktober 2008 - 09:18

    Jacco:

    Nee man, Osama! Die schijnt daar juist te zitten, want hij heeft boshut/grotruil gedaan met Elvis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Hallo Allemaal!! Bij deze mijn lang beloofde blog die ik heb aangemaakt voor mijn verblijf in Suriname. Op 9 augustus zal ik mijn vetrouwde kikkerlandje verlaten om voor drie maanden stage te gaan lopen op de verloskamers in het Academisch ziekenhuis in Paramaribo voor mijn opleiding tot verloskundige. Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van alle belevenissen! Laat gerust berichtjes achter,want dan voel ik mij iets minder alleen haha!! Liefs Inge Oja ik zal nog even mijn postadres achterlaten. Stoelmanstraat 17 POB 1270 Paramaribo, Suriname

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 28484

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2008 - 12 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: